Húsz százalékkal csökkenti kapacitásait Dublinban a Ryanair, útvonalak megszűnésére és frekvenciacsökkentésekre, valamint elbocsátásokra számíthatnak az ír személyzetek.

A 2018-2019-es téli menetrendi időszak kezdetétől húsz százalékkal kevesebb, 30 helyett csak 24 gépet állomásoztat az ír főváros, Dublin repterén az ultra low-cost légitársaság, a gépeket a lengyel nyaraló-charterjáratokat üzemeltető leányvállalthoz, a Ryanair Sun-hoz helyezik át.

Arról, hogy melyik útvonalakat zárják be, vagy csökkentik a járatsűrűséget még nem döntöttek, azonban mintegy száz pilóta és kétszáz légiutaskísérő biztosan „feleslegessé válik” majd az ír fővárosban.

Az érintett alkalmazottakat már figyelmeztette a légitársaság, ugyanakkor jelezték, 90 napig mindenkinek biztosan lesz még munkája, és megkezdték velük a tárgyalásokat az áthelyezésükről, vagy az elbocsátás körülményeiről.

Peter Bellew, a Ryanair üzemeltetési igazgatója az átcsoportosítási döntés kapcsán elmondta,
a piaci igények megváltozása mellett az írországi foglalások számának csökkenésében a további sztrájkoktól való, nem alaptalan félelem is szerepet játszik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette, cége több, mint 450 repülőgépet üzemeltet Európa szerte 87 bázisról, és csak akkor tudnak továbbra is alacsony áron megbízható szolgáltatást kínálni, ha az üzemelés gazdaságos marad.

A cég ugyanakkor igyekszik minimalizálni az elbocsátásra kerülő alkalmazottak számát, mindenkivel megpróbálnak egyezségre jutni másik bázisra áthelyezéssel, aki erre nyitott.

Megbízható szolgáltatás

Mint arról beszámoltunk, a fővárosi kormányhivatal eljárást indított az ír diszkonttal szemben, mert az „pakolási nehézségekre” hivatkozva kétszer sem tudta az utasokat és feladott poggyászaikat egyszerre leszállítani a Budapest-Las Palmas (LPA) járaton.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A sajtóban megjelent hírek szerint a Ryanair ezt nem hivatalosan mindkétszer a járatot kiszolgáló földi kiszolgálócég, a Celebi GH hibájának állította be, a június 21-i esetnél viszont állítólag a pilóták azt közölték az utasokkal, hogy a gép egyszerűen túlsúlyos.

A HVG.hu tegnap megjelent beszámolója szerint azonban hasonló eset történt a hétfői Budapest-Dublin járaton is, az utasok két napos késéssel kapták meg feladott poggyászaikat.

Könnyebben olcsóbb

Egyes információk szerint a mostani esetek hátterében a Ryanair mindenhol tetten érhető spórolása áll: az általuk üzemeltettet Boeing 737-800-asokat a gyárilag meghatározott 79 tonnás maximális felszállótömegnél kevesebbre „papírozzák”, tehát a gép a típus tényleges maximumánál csak jónéhány tonnával könnyebben repülhet.

A reptereken a leszállási illeték összegét befolyásolja az adott gép maximális fel-és leszállótömege, így ha ez kevesebb, az illetékek is alacsonyabbak, ami hatással van a jegyárakra is.

A problémák ott kezdődnek, hogy a 737-800-as kedvezőtlenebb időjárási körülmények esetén, teljes utaslétszám esetén (akik nyaraló célpont lévén viszonylag sok csomaggal utaznak), éppen, hogy képes megtenni a Budapest-Las Palmas távolságot, és magával vinni az előírt tartaléküzemanyag-mennyiséget.

A kisebb felszállótömegű gépek esetén azonban kisebb a terhelhetőség, ilyenkor pedig valamennyi terhelést le kell venni a gépről, a feladott poggyászok formájában.