Nem sikerült a pilóta-szakszervezettel megállapodnia az új fapados leányvállalat alapításáról, ezért a British Airways anyagi okok miatt szinte minden gatwicki járatát megszünteti.
A döntésről az Airways Magazine adott hírt a légitársaság közlésére hivatkozva.
Mint arról korábban beszámoltunk, a British Airways azonos névvel egy fapados leányvállalatot akart létrehozni, hogy versenyképesebb legyen gatwicki üzemelése az Easyjettel és a Wizz Airrel szemben, amelyek szintén komoly szereplők ott.
A Brit Közforgalmú Pilóták Egyesületével (BALPA) azonban nem tudtak dűlőre jutni az átkerülő pilóták munkakörülményeiről, ezért a légitársaság úgy döntött, pár járatot leszámítva kivonul erről a reptérről.
A cég szóvivője közölte, hosszú évek óta veszteséges volt az összes innen induló járat, ezen szerettek volna változtatni, de a szakszervezet ellenállása miatt erre nem fog sor kerülni. A BALPA kommentárja szerint mindent megtettek, hogy elfogadható megállapodás jöjjön létre, de nyitottak a további egyeztetésekre.
Az anyacég International Airlines Group (IAG) a koronavírus-járvány miatt a gatwicki járatok nagyobb részét felfüggesztette, vagy átköltöztette Heathrow-ra, és az európai hálózat újraindítását már a diszkont céggel képzelte el, amelynek jövője így kétségessé vált.
A Londontól délre lévő légikikötőben csupán néhány, a hosszútávú járatokra ráhordó belföldi összeköttetés marad, minden más forgalom Heathrow-n zajlik majd.
Az sem tisztázott, hogy mi lesz a British Airways gatwicki résidőivel, de gyaníthatóan a cég megválik tőlük. Emlékezetes, a Wizz Air régóta tervezi, hogy növeli a járatai számát a repülőtéren, tavaly a járvány miatt a résidők újraosztását is követelte, így lehetséges, hogy nála kötnek ki.