A további kapacitás- és költségcsökkentés jegyében bezárja gatwicki bázisát a British Airways, a brit reptér egyébként már csak egy terminállal üzemel. A berlini Tegelt viszont az üzemeltető teljesen leállítaná, erről viszont még tart a vita a tulajdonos kormányzatokkal.

A Flightglobal szerint a British Airways összesen 75 célállomásra repül Gatwickről, de a koronavírus-járvány következtében előállt piaci helyzet miatt az itteni bázis leállítása mellett döntöttek. A karbantartás azonban folytatódik a repülőtéren, hogy a járvány után könnyen vissza lehessen állítani az üzemelést.

Fotó: Gatwick Airport

A múlt héten jelentette be a Londontól délre lévő légikikötő üzemeltetője, hogy a csökkenő utasszám miatt lezárja az északi terminált, és minden járatot a déli épületből szolgál ki szerdától. Sem a légitársaság, sem a repülőtér nem tudta megmondani, mikor lehet ismét teljes mértékű a forgalom.

A berlini Tegel-repülőteret viszont az üzemeltető FBB (Flughafen Berlin Brandenburg) teljesen leállítaná egy időre, mert túl nagyok a költségek.

Rainer Bretschneider, a cég felügyelőbizottságának elnök szerint a forgalom összeomlott, az üzemeltetés viszont így túl sokba kerül. A testület ezért a tulajdonos berlini és brandenburgi tartományi kormányzathoz fordult azzal a kérelemmel, hogy tekintsenek el a nyitva tartási kötelezettségtől (hiszen ott a másik reptér, a Schönefeld – a szerk.), de az erről szóló döntést a Flightglobal szerint húsvét utánra halasztották el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég (amely a botrányos, de végül idén ősszel megnyíló új reptér bővítését is végzi jelenleg) hosszú távon 800 millió euró friss tőke bevonását javasolta, de a koronavírus-járvány miatt mihamarabb szükség lesz 300 millió euróra, amit a tulajdonosok már elő is irányoztak.

Ami a reptereket illeti, amint arról korábban beszámoltunk, egy másik jelentős szereplő, Párizs-Orly is bezárja kapuit: hivatalosan ma éjjeltől nem indít és nem fogad járatokat a francia főváros második legforgalmasabb légikikötője.

Az Emirates tulajdonosa, az emírség pedig azt jelezte, hogy kész megsegíteni a bajba jutott légitársaságot, bár arról a Reuters híre nem szólt, hogy mekkora forrást kaphat a dubaji cég.

Fotó: AIRportal.hu

Egyes információk szerint az American Airlines a korábbi tervekhez képest jóval több repülőgépet von ki véglegesen az aktív flottából.

Saját forrásaira hivatkozva szintén a hírügynökség írta meg azt, hogy a 757-esek és 767-esek mellett 1999 és 2001 között forgalomba állított 737-es is elbúcsúznak, 76 ilyen gép távozik a flottából. Ezeket 9 Airbus A330-300-as és 20 Embraer E190-es követi, de az 50 férőhelyes gépekből álló regionális flotta egy részének szanálása még nem eldöntött.

Fotó: AIRportal.hu

Rob Morris, a Cirium elemzőcég munkatársa szerint az elmúlt két évben 1130 repülőgépet vontak ki a forgalomból világszerte, de a folyamat most felerősödhet, ahogy azt más elemzők is várják. Ennek mértékét csak az fogja meghatározni, hogy az utazási kedv hogyan fog alakulni a válság után.