Az utasok leginkább a járatinformációs kijelzőkön találkoznak azzal a rendszerrel, amelynek cseréjét a Budapest Airport informatikai csapata az elmúlt napokban fejezte be. Az úgynevezett FIDS rendszer (Flight Information Display System) azonban jóval több ennél, nemcsak ellátja járatinformációval a terminálokon található mintegy 600 kijelzőt, hanem a kiszolgáló személyzet számára is elengedhetetlen tájékozódási pontot jelent a járatindulások nyomon követésénél.
A Budapest Airport közleményében azt írta, hogy a korábbi FIDS rendszer több mint 10 évig látta el információval a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasait és személyzetét, pályafutása alatt hibátlanul működött.
A cserére a még korszerűbb infrastruktúrára váltás miatt volt szükség: a rendszer most a legmodernebb virtuális szerverekre „költözött”.
A rendszer kiemelt szerepét jól mutatja, hogy a szakemberek két, egymástól fizikailag is elválasztott térben helyezték el a hardvereket, ráadásul minden elemből kettőt (a két teremben 1-1-et), ezzel is biztosítva a megbízható, folyamatos működést.
A most üzembe helyezett FIDS rendszer a piacon elérhető legmodernebb technológia, amely akár az előző rendszer élettartamát is meghaladó ideig képes a zökkenőmentes működésre.
Érdekesség, hogy az azt futtató hardver olyan nagy teljesítményű, hogy azon több virtuális szerver is „helyet kaphat”, így – a környezetnek is kedvező módon – alacsonyan tartható a szükséges fizikai szerverek száma.
Az új FIDS rendszerre történő átállást háromhónapos tesztidőszak előzte meg; ennek alkalmával a Budapest Airport informatikai csapata külön erre a célra kialakított tesztlabort működtetett a repülőtéren. Az új rendszerre váltás a precíz munkavégzésnek köszönhetően egy pillanatra sem zavarta meg a repülőtér normál működését.