Az utóbbi három évben jelentősen megnőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér repülőgép karbantartó- és javító hangár kapacitása, a napokban pedig a régi nagy hangárépületek közül az első felújítása is elkészült – közölte lapunkkal a budapesti repülőtér üzemeltetője.
A Budapest Airport közel 400 millió forint értékben végzett teljes körű energetikai korszerűsítést a Lufthansa Technik Budapest által bérelt hangáron és az ahhoz kapcsolódó műhely épületén.
Ragyogóan tiszta, csillogó ablakok, a Lufthansa kék-sárga színeire festett hatalmas hangár épület ahová egyszerre akár öt repülőgép is beférhet – röviden így lehet leírni a most felújított repülőgép karbantartó hangárt.
A Budapest Airport és a Lufthansa Technik részben ezzel is ünnepelte a német repülőgép-karbantartó óriáscég magyarországi működésének tizenötödik évfordulóját. Ezzel párhuzamosan a Budapest Airport szakemberei – alvállalkozók bevonásával – hozzákezdtek az Aeroplex Central Europe bázisának felújításához is.
Minderre elsősorban azért volt szükség, mert nemcsak az utasforgalom, hanem a repülőgép karbantartás iránti igény is dinamikusan növekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A Budapest Airport a BUD2020 fejlesztési program keretén belül az elmúlt egy évben több százmillió forintot (összesen 1 millió 300 ezer eurót) költött energetikai korszerűsítésre azokon az épületeken, ahol különösen nagy precizitású karbantartási- és egyéb szerelési munkákat végeznek a több milliárd forint értékű légijárműveken.
Az első ütemben a Lufthansa Technik Budapest, Németország vezető repülőgép-karbantartó és mérnöki vállalata által használt ferihegyi hangárépület újult meg, szeptemberben pedig megkezdődött az egykori Malév-leányvállalat, az Aeroplex hangárjának felújítása is.
A szinte pontosan egy futballpályányi felületű hangártető új szigetelést kapott, a hangár melletti műhely épület tetején pedig több tucat korszerű, ún. felülvilágítót helyeztek el, amik a természetes fényt bejuttatják az épületbe, a kinti hőmérsékletet viszont nem. Mindez már az idei nyári kánikulában is érezhető hőmérséklet csökkenést hozott az épületen belül. Az energetikai korszerűsítés utolsó szakaszában a hangár homlokzata körben új, hőszigetelt ablakokat kapott – ez nem kevesebb, mint 1800 négyzetméternyi üvegfelületet jelent.
A Budapest Airport közben hozzálátott az Aeroplex Central Europe, a másik nagy repülőtéri karbantartó cég hangár épületének a felújításához is.
A légijármű karbantartó- és javító iparág az elmúlt években nagyot bővült Budapesten, három éve például még egy felfújható hangárt is üzembe helyeztek a Lufthansa Technik számára, éppen két éve pedig a Wizz Air számára épült egy új karbantartó hangár a repülőtéren.
„A Budapest Airport mind a két nagy repülőgép karbantartó céggel hosszútávú együttműködést tervez, hiszen egyre növekszik az igény mind a keskenytörzsű, mind a hosszú távú repülőgépek karbantartása iránt szerte Európában.” – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. Kijelentette: „A repülőgép karbantartó bázisok felújításával tovább növeljük a budapesti repülőtér vonzerejét a légitársaságok számára, hiszen ezzel egyre komplexebb szolgáltatást tudunk nyújtani nekik. Hosszabb távon pedig újabb értékes és magas szakmai tudást igénylő munkahelyek jönnek létre a repülőtér működésének köszönhetően a dél-pesti régióban.”