Az American Airlines 2 milliárd dollár mínusszal zárta az első negyedévet, bár a járvány még csak épphogy érintette ezen időszakot. A Lufthansa pilótái felajánlották, hogy a cég megsegítésére lemondanak fizetésük 45 százalékáról. A British Airways elgondolkodott azon, hogy nem tér vissza Gatwickre, az Air France-nak vissza kell vágnia belföldi hálózatát, az Air Asia pedig nem veszi át az Airbustól az idénre tervezett 14 repülőgépét.
A CNBC beszámolója szerint az American Airlines 2,2 milliárd dollár veszteséget jelentett a március 31-én zárult negyedévben, a 2008-as gazdasági válság óta nem produkált ilyen rossz számokat a cég.
Doug Parker vezérigazgató szerint a második negyedévben napi 70 millió dollárt veszít majd az American.
Az American kivonta flottájából az Embraer E190 és Boeing 767 típusú repülőgépeit, amelyek 2020 végéig lettek volna forgalomban az eredeti tervek szerint, és felgyorsítja a Boeing 757-esek és Airbus A330-300-asok nyugdíjazását is.
Versenytársa, a Delta ennél kicsit szolidabb, 534 millió dolláros veszteséggel zárt, a United május 1-jén teszi közzé pénzügyi eredményeit.
A német kormánnyal tárgyalásban lévő Lufthansa-csoport helyzetével már sokat foglalkoztunk, a cégnél létszámleépítés is lesz, mivel csökkenteni fogják a légitársaságok flottájának méretét.
A helyzetre tekintettel a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és a Eurowings pilótái két évre lemondanak fizetésük 45 százalékáról, hogy ezzel is segítsék a cég megmenekülését.
Az Investor a Reuters jelentését szemlézve írt erről, a pilóták szakszervezetének számítása szerint egyébként mindez 350 millió eurót jelent, és nagyban segíti a vállalatcsoport túlélését.
Az Air France esetében a kormány most fogja keresztülvinni azt, amit békeidőben nem tudott: a belföldi járatok megkurtítását (amiről eredetileg környezetvédelmi okokból volt szó). A Flightglobal jelentése szerint ugyanis a 7 milliárd euró értékű hitel- és hitelgarancia fejében előírta az állam, hogy a légitársaságnak vissza kell vágnia az országon belüli hálózatát.
Bruno Le Maire pénzügyminiszter a hírek szerint azt szeretné, ha a cég a felére csökkentené az egy utaskilométerre eső szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra a 2005-ös szinthez képest.
Azon belföldi útvonalakon, amelyeket a TGV gyorsvasúttal 2,5 órán belül meg lehet tenni, az Air France-nak ritkítania kell, és a point-to-point helyett csak átszálló forgalmat vihet a gyűjtő-elosztó repülőterekre.
Arra kérték emellett a légitársaságot, hogy a kerozinszükséglet 2 százalékát fenntartható forrásból szerezze be, és kezdje meg a flotta megújítását.
Szintén a francia kormánnyal kapcsolatos, hogy most már az Airbus is felvette velük a kapcsolatot egy esetleges pénzügyi mentőcsomagról. A Reuters szerint Guillaume Faury vezérigazgató azt mondta, egyelőre nincs likviditási problémája az Airbusnak.
Az állam a repülőgépek átvételének támogatásában tudna segíteni a gyártónak, Faury szerint Franciaország kész segítséget nyújtani, megérti a helyzetet.
Az Airbus túlélésének záloga, hogy legyen ügyfél, amely átveszi a megrendelt gépeit, ehhez viszont újra kell indítani a légiközlekedést – mondta a cég vezetője, arra utalva, hogy milyen segítségre számít.
Ugyancsak az európai gyártó ügye, hogy a pán-ázsiai fapados cégcsoport, az Air Asia a Flightglobal szerint megerősítette a korábbi elképzelését, hogy az idén egyetlen új repülőgépet sem vesznek át az Airbustól. Igaz, ez csupán 14 példányt jelent a megrendelt összesen mintegy 350 darab A320neo típuscsaládba tartozó gép és 80 A330neo közül.
A BBC jelentése szerint a British Airways-nél mérlegelik, hogy visszatérjen-e egyáltalán a cég a Gatwick reptérre. A társaság Heathrow mellett itt is bázist tartott fenn rövid- és hosszútávú járatokkal egyaránt, bár csupán ötödakkora forgalommal, mint fő központjában.
Mint írták, biztosítani kell, hogy a megmaradó üzemelés hatékony, flexibilis és költségeiben is versenyképes legyen, mert csak így élhetik túl ezt a bizonytalan helyzetet.
A dolgozóknak írt levélben a British Airways azt is megemlítette, hogy várhatóan 4300 pilótát kénytelenek elküldeni.
Korábbi hírek szerint a Speedbird hívójelű légitársaság összesen 12 ezer ember elbocsátását tervezi a súlyos válság miatt.