A Lufthansa-csoporthoz tartozó főbb légitársaságok is az egyre népszerűbbé váló automatikus üzenetküldés mellett döntöttek, a Facebook Messenger alapú chatbot nemcsak az egyszerűbb kérdések megválaszolásában, de újrafoglalásban is segíteni tud majd.
Hány kilós kézipoggyászt vihetek magammal az útra? Melyik kaputól indul a gépem? Késik a járatom? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel sokan keresik fel a légitársaságok ügyfélszolgálatát, pedig egy egyszerű Google-kereséssel is megkapható a válasz.
A Lufthansa-csoporthoz tartozó három fő légitársaság, maga a Lufthansa, valamint a Swiss és az Austrian Airlines a mesterséges intelligenciát hívja segítségül annak érdekében, hogy gyorsabban reagáljanak ezekre az általános kérdésekre.
A szolgáltatás hasznos funkciója a világon elsőként az lesz, hogy segíteni tud az újrafoglalásban is, ha az utas lekéste a csatlakozást vagy törölték a járatát: a chatbot megmutatja, hogy mely járatra történt automatikus átfoglalás, vagy felajánl néhány alternatívát.
A robotokat, vagy más néven chatbotokat a légitársaságok legelső női légiutas-kísérői után Elisának (Lufthansa), Nellynek (Swiss) és Mariának (Austrian) nevezték el.
Az új digitális szolgáltatás csupán kiegészíti a már meglévő ügyfélszolgálatot, hiszen a specifikusabb kérdésekre vagy a panaszokra nem tud választ adni.
A Lufthansa-csoport folyamatosan fejleszti a chatbotot annak érdekében, hogy a jövőben poggyásszal kapcsolatos kérdéseket is meg tudjon válaszolni, és értesítéseket küldhessen késések, törlések, kapuváltozások esetén.
A chatbotokat az lh.com/bot, austrian.com/bot és swiss.com/bot internetcímeken, a böngésző alkalmazásban lehet elérni.
A Lufthansa-csoport célja az ügyfelek elégedettségének növelése mellett a tájékoztatás szerint az, hogy megkönnyítsék az ügyfélszolgálatosok munkáját, akik így a bonyolultabb kérdésekre és panaszkezelésre tudnak koncentrálni.