Jó ideig nem lesz szüksége új pilótákra a légitársaságoknak, a Lufthansa pilótaképző akadémiája ezért azt tanácsolja a hallgatóinak, fontolják meg, hogy más területen helyezkednek el.
A Brémában működő Lufthansa Aviation Training (LAT) pilótaakadémia szeptember végén közölte tanulóival, hogy a légitársaságok világszerte nem igényelnek új pilótákat nagyon hosszú ideig. Ez nem csak kezdőkre, hanem repülési tapasztalatokkal rendelkezőkre is vonatkozik – erősítette meg a Ciriumnak a képzési központ.
Nyilatkozatuk szerint az a méltányos, hogy az iparági kilátásokat megosztják a hallgatóikkal, és azt tanácsolják nekik, hogy
mihamarabb más karrierlehetőségekben kezdjenek gondolkodni.
A német Vereinigung Cockpit (VC) pilóta-szakszervezet várakozásai szerint a Lufthansa csak a hallgatók töredékével folytatja a képzést a brémai akadémián, a légitársasági csoport csak a kiválasztott, legjobb jelölteknek biztosít karrierlehetőséget.
A kadétok nagy részének a Lufthansa-specifikus képzés helyett az általános kereskedelmi pilóta szakszolgálati engedély (ATPL) megszerzésére felkészítő tanfolyamra kell váltaniuk, és a képzés költségeit teljes mértékben maguknak kell finanszírozniuk.
Eddig a Lufthansa-csoport a képzési költségek nagy részét előfinanszírozta, amelyet a pilóták a későbbi fizetésükből évekig törlesztettek.
A LAT azt is közölte, hogy az érintett hallgatóknak méltányos ajánlatot tettek a tanulmányi szerződések idő előtti, ingyenes felmondására, a kadétok maguk dönthetik el, hogy élnek-e ezzel, vagy folytatják a képzést.
A járványhelyzet miatt a központ a képzési tevékenységét legalább az év végéig felfüggesztette.
A Vereinigung Cockpit szakszervezet szerint a brémai pilótaképző iskola jövője egyébként is veszélyben van, mert az illetékes minisztérium a német légierő számára végzett pilótaképzést Brémából a LAT egy másik telephelyére, Rostockba helyezheti át, amely nagy bevételkiesést jelentene az iskolának.