Nagyon komoly változásokat jelentett be az Airbus igazgatósága az európai repülőgépgyártó felsővezetésében.

Tom Enders az Airbus vezérigazgatója arról értesítette az igazgatótanácsot, hogy nem kívánja meghosszabbítani a 2019. áprilisáig tartó mandátumát.

2018. februárban távozik Fabrice Brégier a kereskedelmi repülőgépek divízió elnöke, helyébe Guillaume Faury az Airbus Helicopters jelenlegi vezérigazgatója lép.

Tom Enders és Fabrice Brégier (Fotó: Airbus)

Az 59 éves Enders arról tájékoztatta a cég igazgatótanácsát, hogy nem vállal még egy ciklust a cég első számú vezetői posztján. A vezérigazgató jelenlegi mandátuma 2019. áprilisáig, az éves közgyűlésig tart.

Enders 14 éve dolgozik az európai repülőgépgyártónál, korábban az Airbus anyacégét, az EDAS-t vezette, majd a két cég egyesülésének és vezetésének átalakítását követően került az Airbus vezérigazgatói székébe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus igazgatótanácsa 2018-ban kezdi meg Tom Enders utódjának keresését, a jelölteket a vállalaton belülről és kívülről is keresik. Az új vezető személyét a 2019-es éves közgyűlésen jelentik be.

Még hamarabb lesz váltás a második legfontosabb poszton

Az 56 éves Fabrice Brégier 25 évet dolgozott az európai gyártónál különböző vezetői pozíciókban, köztük 4 évig vezette az Eurocoptert (ahonnan utódja is érkezik), majd innen került a kereskedelmi repülőgépeket gyártó Airbus élére, mint elnök-vezérigazgató.

A 49 éves Guillaume Faury az Airbus Helicopterstől érkezik, az ő utódját a helikopter gyártó divízió élén később jelentik be.

Mint ismert, az Airbus cégstrukturájának és vezetésének elmúlt években történt átalakítása nem volt konfliktusmentes, továbbá az európai gyártó ellen több vizsgálat is folyik korrupciós ügyekben.

A kereskedelmi repülőgépekért divízió számos sikere mellett komoly nehézségekkel szembesült az utóbbi időszakban. Amint arról korábban beszámoltunk az A380-as óriásgép gyártásának sorsa meglehetősen bizonytalan, melyet jól szimbolizált a Dubai Airshown várva várt, de végül utolsó pillanatban elmaradt Emirates-megrendelés.

Az A320neo-család gyártását a Pratt&Whitney hajtóművek műszaki problémái és a hajtóműgyártó csúszása hátráltatja, az új generációs A350XWB-k átadásait a beszállítói láncban tapasztalható késések és minőségi problémák nehezítették. 2017-ben az amerikai Boeing a repülőgépek eladása terén is komoly fölényt könyvelhetett el az európai riválisával szemben.

Amint arról korábban beszámoltunk, az idei év végén távozik John Leahy, az Airbus meghatározó értékesítési vezetője. A nyugdíjba vonuló Leahy helyére Eric Schulz, a Rolls Royce kereskedelmi típusokba gyártott hajtóműveket készítő részleg vezetője kerül.