Nyilvánosságra hozta a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), hogy az elmúlt több mint egy év munkája eredményeként milyen módosításokat kér a Boeingtől a 737 MAX-on a légialkalmassági direktíva tervezetében. Az európai berepülési programot még be sem tervezték.
A Reuters a tervezetet idézve azt írta, a Boeingnek változtatnia kell a repülésirányító, illetve a fontos adatokat és értékeket kijelző szoftveren, hogy az hiba esetén megfelelő figyelmeztetést küldjön. Emellett szükség van még bizonyos, a pilóták által követett eljárásrendek áttekintésére, és néhány kábel elvezetésének módosítására is.
Összesen tehát négy fő módosításra van szükség a direktívatervezet szerint. Az FAA álláspontja szerint a gyártó által eddig elvégzett módosítások kiküszöbölik a korábbi biztonsági hibákat.
A nyilvánosságra hozott javaslatot 45 napig véleményezhetik az érintettek, ezzel párhuzamosan folyik a pilóták képzéséhez szükséges tananyag átdolgozása.
Azt továbbra sem tudni, hogy a 737 MAX mikor állhat vissza kereskedelmi forgalomba az Egyesült Államokban. Korábbi becslések szerint még ősszel újra felszállhat a típus.
Az FAA egyébként 18 hónapja vizsgálja a 737 MAX-ot, 40 mérnök, ellenőr, pilóta és egyéb műszaki szakember vett részt a folyamatban, eddig 60 ezer munkaórát töltöttek a típus műszaki tartalmának áttekintésével, hogy a katasztrófák után biztonságosabbá tegyék a MAX-okat.
A kanadai és európai repülésbiztonsági hatóságok saját maguk végzik majd el az újbóli engedélyeztetést, de a pandémia miatt bevezetett utazási korlátozások miatt ez is nehézségekbe ütközik.
A Bloomberg jelentése szerint bár az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) folyamatosan egyeztet a Boeinggel és az FAA-vel ebben a kérdésben, de a bizonytalanságok miatt még be sem ütemezték az európai berepülési programot.
A MAX-okkal kapcsolatos műszaki problémák és az átadások leállítása eddig több mint 18 milliárd dollár kárt okoztak a gyártónak.