Huszonöt éve, 1997. május 14-én öt légitársaság megállapodásával alakult meg a Star Alliance, amely a három globális légiszövetség közül a legnagyobbként ma 26 tagot számlál világszerte.

A Star Alliance a United Airlines, a Scandinavian Airlines, a Thai Airways, az Air Canada és a Lufthansa megállapodásával jött létre, ma hat kontinensről 26 teljes jogú tagja van:

  • Európa: Aegean Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal
  • Ázsia: Air China, Air India, All Nippon Airways, Asiana Airlines, EVA Air, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, Thai Airways International, Turkish Airlines
  • Afrika: Egyptair, Ethiopian Airlines, South African Airways
  • Ausztrália és Óceánia: Air New Zealand
  • Észak-Amerika: United Airlines, Air Canada
  • Dél-Amerika: Avianca, Copa Airlines
A Star Alliance logója a taglégitársaságok összes repülőgépén látható, de a tagok néhány gépük festését teljesen a légiszövetség népszerűsítésének szentelik. (Fotó: AIRportal.hu)

A Star Alliance ma a világ legnagyobb légiszövetsége, a pandémia előtt, 2019-ben több mint 750 millió utas vette igénybe a hálózatát, míg a második Sky Team 630 millió, a harmadik Onewold 528 millió utast kezelt. A központja Frankfurtban és Szingapúrban működik, a szövetséget Jeffrey Goh vezérigazgató vezeti.

A légiszövetségek legfontosabb előnye, hogy az utasok számára bővebb szolgáltatásokat, valamint a kódmegosztásos járatok révén több átszállási lehetőséget nyújt. A törzsutas-programok összehangolásával a teljes hálózatban gyűjthetik és költhetik mérföldjeiket az ügyfelek, valamint a meglévő státuszuknak megfelelő szolgáltatásokat vehetnek igénybe a partnerek járatain és reptéri váróiban akár egy távoli kontinensen is.

A légitársaságok részére a tagság és a hálózatok összehangolása lehetőséget teremt a kínálat bővítése mellett a bevételek és a nyereség növelésére. A partner légitársaságok földi szolgáltatásainak igénybe vételével pedig nem kell távoli légikikötőkben saját földi személyzetet és exkluzív várókat fenntartani, ugyanakkor természetesen a tagságnak komoly feltételei és díjai vannak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Lufthansa Airbus A340-300-as repülőgépe a Star Alliance légiszövetség festésében. (Fotó: AIRportal.hu)