Negyven darab Boeing 787-9 Dreamliner megrendelésének szándékát jelentette be a Turkish Airlines és az amerikai repülőgépgyártó csütörtök este New Yorkban.

Boeing 787-9 a Turkish Airlines festésében. (Grafika: Boeing)

A jelenlegi listaárakon számolva 11 milliárd amerikai dollár értékű megrendelés a végleges szerződések aláírását követően jelenik meg a Boeing hivatalos nyilvántartásaiban.

A repülőgépeket az előzetes megállapodás szerint 2019 és 23 között adná át a gyártó a török légicégnek.

Az új szélestörzsű repülőgépek beszerzésére a kereslet növekedése miatt van szüksége a légitársaságnak, hogy a most épülő, 2018-ban átadásra kerülő harmadik isztambuli repülőtéren megfelelő kapacitással rendelkezzenek.

Az új repülőtér 2030-ra évi 150 milliós utasforgalmat fog bonyolítani a tervek szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megrendelési szándék bejelentésével egyidejűleg a török kormányzat és a Boeing stratégiai megállapodásokat kötött, melynek keretében a török légiipari szereplők (a légitársaság mellett, karbantartó cégek, szolgáltató cégek, légiipari beszállítók) széles körben igénybe veszik az amerikai gyártó szolgáltatásait a kutatás, mérnöki szolgáltatások és a szakemberek kiképzése során.

Amint arról korábban beszámoltunk, török sajtóértesülések szerint a török állami légitársaság, a Turkish Airlines arról is tárgyalt a Boeing-gyárral, hogy akár nyolc 747-8 Intercontinentalt, azaz utasszállító Jumbót rendeljen, azonban erről a lehetséges beszerzésről nem árultak el semmit a felek.

Irány Ausztrália 2018-ban?

A Turkish Airlines igazgatóságának elnöke İlker Aycı a héten egy török lapnak azt nyilatkozta, hogy a légitársaság 2018-ban elindítja első ausztráliai járatát. A tervek szerint a Turkish repülőgépei Sydney-be közlekednek majd, közbenső szingapúri leszállással.

A Star Alliance tag légitársaság a korábbi tervek szerint már 2016 közepétől elindította volna járatait Sydney, majd azt követően Melbourne irányába is. Azonban a számításaikat keresztülhúzta a törökországi terrorcselekményeket és katonai puccsot követő visszaesés mely érzékenyen érintette az isztambuli repülőtér átszálló forgalmát és így a török légicéget.