A Lufthansa nemcsak befektetői, de szoros légitársasági partneri ajánlatot adott az olaszoknak, tehát úgy tűnik, a német légitársaság valamilyen formában mindenképpen részese akar lenni a cég rendbe tételének. Az Air France–KLM viszont végleg elzárkózott.
Carsten Spohr erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) berlini konferenciájának sajtótájékoztatóján kérdésre válaszolva beszélt. Mint mondta, nem feltétlenül az a lényeg, hogy ki lesz az a befektető, aki az Alitalia 10 százalékát megszerzi, és anyagilag segíti az átalakítást.
Még a Lufthnsa-csoport legjobb nyereségességi mutatókkal rendelkező cégének, a Swissnek és magának a Lufthansának is szüksége van partnerekre a sikeres üzemeléshez, így pedig az Alitaliának is: partnerek nélkül nem lehet átalakítani a légitársaságot, amire viszont szükség van – tette hozzá Spohr.
Elmondása szerint ez nem csak code-share és interline-megállapodások formájában jöhet létre, az értékesítés és egyéb folyamatok támogatására is van lehetőség, ezt fel is ajánlották.
A konferecia későbbi panelbeszélgetésén Benjamin Smith, az Air France–KLM vezérigazgatója az Alitaliával kapcsolatos kérdésre válaszolva kizárta, hogy cége részt vegyen a tenderben, helyette nagyobb befektetést terveznek az országban, amelynek eredményeképp újabb járatok nyílhatnak.
Az olasz kormány csütörtökön hozhat döntést arról, hogy kikkel képzeli el az Alitalia megmentését, hacsak – immár sokadjára – el nem halasztják. Az eddigi hírek szerint a tárgyalással megbízott Ferrovie dello Stato állami vasúttársaság az Atlantia céget és a Delta Airlinest jelölte ki, de megállapodás egyelőre nem született a feltételekről, így a bejelentés is elmaradt eddig.
A Reuters korábbi jelentése szerint a nemrég megalakult új olasz kormány egyébként szívesen látná a Lufthansát az Alitalia körül. Carsten Spohr most ismét megerősítette, pozíciójuk és ajánlatuk nem változott, kizárólag karcsúsított Alitaliával szeretnének komolyabban foglalkozni.