Az üzemeltető cég leállítja a Schwechatra tervezett harmadik futópálya projektjét a jóváhagyások elhúzódása, a megnövekedett költségek, a finanszírozás hiánya és a megváltozott piaci körülmények miatt.
A Flughafen Wien AG igazgatóságának közleménye szerint a döntést az elhúzódott jogi huzavona és a jóváhagyási folyamatok következtében jelentősen megemelkedett építési költségek miatt hozták meg.
A repülőtér legnagyobb légitársasági ügyfelei is ellenezték a projektet, mivel a beruházást a megemelt díjak révén refinanszírozták volna, enélkül pedig a terv gazdaságilag életképtelenné vált.
Jelentős változás történt a légiközlekedésben is, idézi fel a közlemény, mert míg 2005-ben a járatok átlagosan 71 utast szállítottak, 2024-re a nagyobb repülőgépek használata miatt ez 139-re emelkedett, ami pedig csökkentette a futópálya-kapacitás oldaláról a repülőtérre nehezedő nyomást.
A közlemény kitér arra, hogy a tervezett terminálbővítéssel és a meglévő két futópályás rendszerrel a repülőtér évente akár 52 millió utast is képes kiszolgálni.
A döntés ugyanakkor nem zárja ki, hogy a 3. futópálya-projektet a távoli jövőben igény esetén újból megvizsgálják, új jóváhagyási eljárással.
Az osztrák főváros repülőterén 31 719 836 utast kezeltek 2024-ben, amely az előző évhez képest 7,4 százalékos növekedés, a járvány előtti forgalmat viszont mindössze 0,2 százalékkal haladja meg.





















