Az Európai Bizottság álláspontja szerint az olasz kormány nem viheti át az Alitalia nevet az új nemzeti légitársasághoz, amelyet 3 milliárd eurós állami támogatással hoztak létre, és várhatóan a nyári menetrendi időszakban kezdi meg működését.
A DPA német hírügynökség jelentése alapján az Aero.de azt írja, az unió versenyjogi szerveként tevékenykedő Európai Bizottság felszólította Rómát, hogy transzparensen kezeljék az átmenetet és a régi társaság ügyeit.
Jelenlegi tervek szerint az olasz sajtóban csak „Newco” néven emlegetett új társaság 5500 dolgozóval, a régi flotta mintegy felével, 52 repülőgéppel, valamint 61 útvonallal kezdheti meg a működést áprilisban.
A régi név használatához nem járult hozzá az Európai Bizottság, ez feltétele annak, hogy jóváhagyja a 3 milliárd eurós állami támogatást, amelyből elindítanák az új légitársaságot.
Brüsszel emellett azt is szeretné, ha az Alitalia vagyonelemeire pályázatot írnának ki, és ne vigyék át őket automatikusan az új cégbe, a római és linatei hálózat, a földi kiszolgálás és karbantartás pedig eleinte nem szerepelhet az új cég vagyontárgyai között.
Az új légicég idén 8,2 millió utassal számol, jelentős részben az európai hálózaton, mivel eleinte mindössze 9 szélestörzsű gépet üzemeltetnének, jóval kevesebbet, mint a meglévő légitársaság. Még ambíciózusabb terv, hogy 2022-ben már nullszaldós lehet az új cég, 2025-től pedig 3,4 milliárd euró bevételre számítanak.
Az „régi” Alitalia 2017 óta működik csődvédelemben, és az állam támogatásával, miután addigi partnere, az Etihad pénzügyileg kihátrált a cég mögül. Azóta tervezik az olaszok a visszatérést egy új cégben, amelyet tavaly ősszel alapítottak meg.
Kivonul az olasz nemzeti légitársaság a kelet-közép-európai térségből