Már a napokban megtörtént 2019 első két kisebb légiközlekedési eseménye, mindkettő szerencsés kimenetelű volt. Ugandában az Ethiopian Airlines Boeing 737-800-asa futópálya-elhagyásos balesetet szenvedett, a mexikói Guadalajara repterén pedig az Aeromexico Boeing 737-800-asának futóművei sérültek meg leszálláskor.

Túlfutott az Ethiopian Airlines Boeing 737-800-asa Ugandában

Entebbe repülőterének 17-es futópályája végén túlfutott az Ethiopian Airlines ET 338 járatszámmal, Addisz-Abebából érkező Boeing 737-800-as repülőgépe. Az utasok és a személyzet sértetlenül hagyta el a fedélzetet, a repülőgépben sem keletkezett kár.

A gép 2019. január 3-án, nem sokkal hajnali 1 óra előtt érkezett Addisz-Abebából a Viktória-tó partján épült repülőtérre a FlightGlobal információi szerint.

A rendelkezésre álló időjárási adatok alapján jó látási viszonyok voltak a leszállás idején, azonban néhány zivatarfelhőt megfigyeltek a környéken.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A pilóták nem tudták eléggé lefékezni a repülőgépet a mintegy 3600 méter hosszú pálya végéig, így a 737-es néhány méterrel túlfutott, és a füves területen állt meg.

A légitársaság közleménye szerint sem az utasoknak, sem a személyzetnek nem esett baja, az előzetes vizsgálatok alapján pedig az ET-ATV lajstromjelű repülőgép is sérülések nélkül úszta meg a balesetet. További részleteket azonban nem közöltek.

Az ugandai polgári légiközlekedési hatóság tájékoztatása szerint a 737-800-ast délelőtt negyed 11-re sikerült elvontatni, így az eset miatt bezárt repülőtér folytathatta működését. Az addig elrendelt zárás a Turkish Airlines, az EgyptAir, a Kenya Airways és a RwandAir járatait érintette.

Nem végződött jól az Aeromexico 737-esének leszállása

Szintén január első napjaiban az Aeromexico AM 120-as számú, Mexikóvárosból érkező, belföldi járatát teljesítő Boeing 737-800-as szenvedett balesetet Guadalajara repülőterén.

Egyelőre ismeretlen okok miatt az XA-AMV lajstromjelű 737-800-as főfutóinak összes gumiabroncsa kidurrant a leszállást követően, és a fékezés során a súrlódás következtében az összes kerék súlyosan sérült a futóművek tengelyéig, a közösségi médiába felkerült fotók és az azokhoz fűzött kommentárok szerint.

A túlhevült, füstölgő futóműveket a kiérkező repülőtéri tűzoltóknak kellett lehűtenie.

A repülőgép 151 utasa és a személyzet sértetlenül hagyta el a fedélzetet, de a repülőteret a baleset miatt több mint 4 órára le kellett zárni.