Újabb vizsgálat indult az amerikai gyártónál, miután még átadásra váró Dreamliner repülőgépek törzsén százával találtak rosszul meghúzott kötőelemeket, az FAA beismerte, hogy „túl lazán kezelte” a Boeing felügyeletét.
A Reuters értesülése szerint számos példány törzsének középső részén, mindkét oldalon gépenként több mint 900 olyan kötőelemet találtak, amelyeket az előírástól eltérően szereltek.
Az amerikai gyártó a hírügynökség megkeresésére megerősítette, hogy vizsgálatot folytat az ügyben, de kiemelték, hogy az nem lesz hatással az átadásokra, vagy legfeljebb kisebb csúszásokat eredményezhet, azonnali repülésbiztonsági kockázatot pedig nem jelent a már forgalomban lévő példányok esetében.
A Boeing keresi a probléma okát, és a vizsgálat lezárása után dönt arról, hogy milyen utómunkát kell elvégezni az érintett példányokon.
A gyártó kiemelte, hogy együttműködik ügyfeleivel és a Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA) a vizsgálat és a megfelelő korrekciós intézkedések kidolgozása során, valamint megfelelő időt szentelnek arra, hogy minden átadott repülőgép megfeleljen az előírásoknak.
Mindeközben Mike Whitaker, az FAA vezetője a januári 737 MAX 9 esemény kapcsán tartott szenátusi meghallgatásán elismerte, hogy a hatóság „túlságosan lazán kezelte” a Boeing felügyeletét, jobban tisztában kellett volna lennie azzal, hogy mi folyik a gyártónál.
Hozzátette: túlságosan a dokumentációk ellenőrzésére fókuszáltak a személyesen elvégzett vizsgálatok helyett.
Arra a kérdésre, hogy az FAA osztozik-e a felelősségben vagy valamilyen mértékben a január 5-i esetért, amelyet hivatalosan is balesetnek minősítettek, Whitaker azt mondta: „A Boeing gyártja a repülőgépet, így a Boeing a felelős, de a felügyeletért mi vagyunk a felelősek, így jobban kellett volna tudnunk, hogy mi történik.”