Átvizsgálta Boeing 737-eseit és 787-eseit az Air India-csoport, és nem találtak hibát a hajtóművek üzemanyag-ellátását szabályzó kapcsolók reteszmechanizmusánál.

Az indiai légitársaság július 12-én kezdte meg a hajtóművek üzemanyag-ellátását szabályzó kapcsolók önkéntes vizsgálatát a Boeing 787 Dreamlinerek mellett a hasonló rendszerű alkatrésszel felszerelt 737-esek esetében is.

Az Air India 33 Boeing 787-est üzemeltet, beleértve a Vistara gépeit is, az Air India Express flottájában pedig 50 Boeing 737 MAX repül.

A kapcsolók reteszmechanizmusának átvizsgálást az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) 2018-ban kiadott ajánlása alapján végezték el több más légitársasághoz hasonlóan.

A vizsgálat nem tárt fel hibát egyetlen repülőgép esetében sem.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A WSJ és a Reuters a múlt héten azt írta az Air India 171-es járatának katasztrófájával kapcsolatban, hogy bár az előzetes jelentés erre nem tért ki, információik szerint az első tiszt tette fel a kérdést a kapitánynak, hogy az miért állította le a hajtóműveket. Ez alapján spekuláció indult el a médiában a kapitány pszichés állapotáról és lehetséges öngyilkossági szándékáról. Az Indiai Légiközlekedési Balesetvizsgáló Hivatal (AAIB) erre reagálva figyelmeztetett, hogy túl korai bármilyen konklúzió levonása.