A versenyhatóságoknak nem voltak elegendők az intézkedések, amelyeket az IAG ajánlott fel az Air Europa megvételéhez, ezért a British Airwayst és az Iberiát is irányító holding elállt az ügylettől.
Az IAG a szabályozási környezettel kapcsolatos aggályok miatt nem vásárolja fel a spanyol Air Europát, miután az ügylet jóváhagyása érdekében felajánlott intézkedések nem voltak elegendőek a versenyhatóságok számára.
A tervezett tranzakciót az év eleje óta vizsgálja tüzetesen a versenyhatósági szerepet is betöltő Európai Bizottság, amely úgy ítélte meg, hogy az Air Europa irányításának teljes átvétele korlátozná a piaci versenyt.
Az IAG júniusi, utolsó ajánlata értelmében hajlandó lett volna lemondani a versenytársak javára az Air Europa 2023-as járatszámainak 52 százalékáról, ám a hatóság ezt is kevésnek értékelte.
A holding közlése szerint 50 millió eurós felmondási díjat fizet a spanyol cégnek, de a már korábban megszerzett 20 százalékos részesedését megtartja.
A döntés és az erős második negyedévi eredmények bejelentését követően az IAG részvényei pénteken emelkedésbe kezdtek a tőzsdén, a Reuters elemzőkre hivatkozva azt írta, hogy a portugál TAP lehet az IAG következő felvásárlási célpontja.
A spanyol Globalia többségi tulajdonában maradó Air Europa azt közölte, hogy a kedvező idei évi pénzügyi kilátások mellett folytatja 2024-2026-os stratégiai tervének végrehajtását, valamint jelenleg 53 Boeing 737-esből és 787 Dreamlinerből álló flottája bővítését és egységesítését.