Késleltetni szeretné francia-olasz gyártású ATR 72-600-asainak átvételét a diszkont IndiGo, mivel a cégnél akkora a pilótahiány, hogy nem tudnak elegendő létszámú hajózó személyzetet kiképezni az új gépekhez.

Fotó: AIRportal.hu

Az indiai Economic Times gazdasági lapnak két, a légitársasághoz közelálló forrás is megerősítette, hogy hatalmas pilótahiánnyal küzdenek India legnagyobb low-cost cégénél.

Az IndiGo még 2017-ben írt alá megrendelést ötven darab ATR 72-600 típusú, turbólégcsavaros regionális repülőgépre az Airbus konszern érdekeltségébe tartozó francia-olasz gyártóval.

Az egyosztályos elrendezésben hetvennégy utasra székezett gépekből idén szeptemberig a cég átvett tizenkét darabot – a légitársaságnál állt forgalomba az ezredikként legyártott ATR 72-es is – a flotta pedig az eredeti ütemezés szerint januárig húsz gépesre bővülne.

A két névtelen forrás szerint a gépek szállításának lelassítását kérte az indiai fapados, mivel túl kevés a típusra kiképzett pilóta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az IndiGo szóvivője nem kívánta kommentálni a szerinte spekulációkon alapuló híreket, szerinte a gépek átadás-átvételének ütemében teljesen megszokottak az ilyen változások.

Egy meg nem nevezett, a légitársaságnál felső vezetői pozíciót betöltő forrás szerint főleg kapitányokból van kevés, köszönhetően annak, hogy a szubkontinensen arányaiban nagyon kevés ATR regionális gép van forgalomban.

Az alacsony jelenlét oka, hogy Indiában nincs igazán nagy regionális légiforgalom, a kifejezetten ennek a piacnak beindulására utazó, a 2003-ban alapított, a diszkont forradalmat itt beindító Air Deccan regionális légitársaság 2008-ban bekövetkezett csődje elég rendesen visszavetette a szegmens fejlődését.

A két legnagyobb légitársaság, a még állami kézben lévő Air India, és az Etihad Partners légitársaságai közül az egyik utolsó arab kézen maradt Jet Airways pedig összesen 25 francia-olasz gyártású turbó-légcsavarost üzemeltet.

Az IndiGo tavalyi ötven darabos megrendelésével az ATR hirtelen igyekezett növelni jelenlétét az országban, a légitársaság ugyanakkor a másik két üzemeltetőtől igyekezett átcsábítani a képzett pilótákat.

„Az ATR pilóták kapják a legmagasabb fizetést Indiában, ennek ellenére iparági szintű belőlük a hiány” – mondta el Sanjay Mandavia, az FSTC pilótaképző szimulátor központ alapítója.

A központ a szubkontinensen egyedüliként rendelkezik a regionális gépek pilótáinak képzésére hatóságilag alkalmasnak ítélt szimulátorral. Mandavia hozzátette, a kapitányokból minden repülőgéptípusra hiány van, de a francia típus esetén ez hatványozottan jelentkezik.