A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) adatai szerint közel 8,5 milliárd utas fordult meg tavaly a világ repülőterein, amely a járvány előtti forgalom 93,8 százalékát teszi ki, a legtöbb utast Atlantában, a legtöbb nemzetközi utazót Dubajban, a legtöbb légiárut pedig Hongkongban regisztrálták.
A légikikötőket képviselő nemzetközi szervezet statisztikái szerint az erős fellendülés jelentős növekedést eredményezett a legnagyobb nemzetközi csomóponti repülőtereken, a legnagyobb forgalmú légikikötőkből álló top 10-es lista pedig jelentősen változott a tavalyi és a 2019-es eredményekhez képest is.
A legnagyobb utasforgalmú repülőtér címét stabilan az atlantai Hartsfield-Jackson birtokolja, ahol 104,65 millió utas fordult meg 2023-ban.
A második helyre ugrott a tavalyi ötödik helyezett Dubaj 86,99 millió utasával, a dobogó harmadik fokán pedig Dallas-Forth Worth végzett 81,75 millió utassal. A tíz legnagyobb forgalmú reptér közül 5 az USA-ban található.
Ha a belföldi járatokon utazókat nem, csak a nemzetközi utasokat nézzük, az első helyen álló Dubaj mögött a második helyen 74,9 millió utassal London-Heathrow, a harmadik helyen pedig 61,9 millió utassal Amszterdam végzett. Ebben a szegmensben a dobogón nem történt változás, sem a tavalyi, sem a pandémia előtti évhez képest.
A legnagyobb ugrást az előző évhez viszonyítva a tokiói Haneda reptér érte el, amely a 2022-es 16. helyéről visszakerült az 5. helyre a listában, de erős növekedést mutat Isztambul, Doha és Új-Delhi repülőtér utasforgalma.
A világ repülőtereinek légáru-forgalma összesen megközelítette a 113 millió tonnát 2023-ban, bár az előző évhez viszonyítva 3,1, a 2019-eshez képest pedig 4,6 százalékos a csökkenés ebben a szegmensben a geopolitikai folyamatok és az ellátási láncokban mutatkozó zavarok miatt.
A kezelt légiáru mennyisége tekintetében Hongkong lett a világelső 4,33 millió, mögötte van Memphis 3,88 millió és Sanghaj 3,44 millió tonnával.
A tíz legnagyobb cargo-reptér a globális volumen mintegy 26 százalékát, 29,6 millió tonna árut kezelt összesen.
A le- és felszállások száma tekintetében szintén Atlanta lett a világelső 775 ezer gépmozgással, mögötte Chicago (ORD) és Dallas (DFW) szerepel. Az első tízbe nyolc amerikai légikikötő mellett csak az isztambuli és a tokiói Haneda repülőtér tudott bekerülni.