Egyre közelebb kerül utasszállító Boeing 747-esei végleges kivonásához Izrael nemzeti légitársasága, az El Al utoljára november elején repüli menetrend szerinti forgalomban a típust.
A mára kiöregedett, de ikonikus repülőgéptípust a cég új generációs, kéthajtóműves Boeing 787-esekkel váltja le a légitársaság, jelentősen csökkentve ezzel a karbantartási és üzemanyag-költségeket, valamint a károsanyag-kibocsátást.
Emellett az utasok számára is magasabb szolgáltatási színvonal biztosítására képesek a Dreamlinerek, az új generációs kabinberendezés, valamint a pihentető utazáshoz igazítható intenzitású és színű fények, valamint a magasabb kabinnyomás és páratartalom révén.
Az izraeli Jumbók a váltótípus érkezésével fokozatosan szorultak ki a flottából, a legnagyobb kapacitást igénylő, például Tel-Aviv és London közötti járatokon tavaly ősszel vette át a főszerepet a Dreamliner, de időnként nyáron előfordult, hogy 747-est küldött az El Al a Heathrow reptérre.
A Jumbók kivonása szeptember 15-én újabb fázisához érkezett, a hivatalos közlés szerint ezen a napon az LY008 / 009-es járatszámú Tel-Aviv–New York–Tel-Aviv volt az utolsó transzatlanti járat, amelyet 747-400-assal, méghozzá az egykor elsőként átvett, 4X-ELA lajstromjelű példánnyal teljesített a légitársaság.
Ennél még jelentősebb, hogy közzétették, mely útvonalakat teljesíti utoljára 747-es.
Eszerint a két megmaradt gép egyike november első hétvégéjén repül utoljára Tel-Aviv és a római Fiumicino között.
Odafelé november 1-jén, LY1744-es járatszámon indul az olasz főváros irányába, ahová helyi idő szerint tervezetten délelőtt 10 óra 30 perckor érkezik meg. Innen két nap várakozás után november 3-án, vasárnap 10 órakor felszállva teljesíti a Tel-Avivba közlekedő LY1747-es járatot.
Az El Al foglalási rendszere szerint a két útra minden jegy elkelt, a búcsújáratok így teltházzal fognak üzemelni, várhatóan számos, a 747-es típust kedvelő repülésrajongóval a fedélzeten.