Júliustól szeptemberig a tervezetthez képest öt százalékkal kisebb kapacitást kínál a Wizz Air, ott történt kiigazítás a menetrendben, ahol nagyobb gyakorisággal észleltek működési zavarokat. Az elmúlt negyedévet veszteséggel záró cég a mostani nyári csúcsidőszakra már profitot vár.

A Wizz Air a járvány előtti 2019/2020-as pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva 40 százalékkal nagyobb kapacitást tervezett júliustól szeptemberig, ezt azonban most 5-tel 35 százalékra mérsékli a közleménye szerint.

A diszkont légitársaság a hálózat rugalmasságának és ellenállóképességének javítása érdekében azokon az útvonalakon tervezte újra, illetve vágta vissza a menetrendjét, ahol például fordulóidők betartása vagy a reptéri résidőkiosztás miatt gyakrabban észleltek működési zavarokat, amelyek késéseket, törléseket okoztak.

(Fotó: AIRportal.hu)

A Wizz Air az áprilistól júniusig tartó, pénzügyi évének első negyedévében 285 millió eurós működési és 450 millió eurós nettó veszteséget ért el, ennek fő okai a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a működési zavarok miatti egységköltség-növekedés, az alacsonyabb ülőhely-kihasználtság és az árfolyamveszteségek voltak.

Az átlagos ülőhely-kihasználtság (load factor) a Wizz Air gépein 85 százalék volt az elmúlt negyedévben, amely az előző évhez képest javulást mutat, azonban jelentősen elmarad a járvány előtti mutatóktól. A július és szeptember közötti csúcsidőszakban azonban visszatérhet a cég várakozása szerint a 90 százalék feletti tartományba az átlagos üléskihasználtság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A társaság közleménye kiemeli, hogy likviditása továbbra is erős, június végén 1,57 milliárd eurós készpénzállománnyal rendelkezett, a következő, július-szeptemberi negyedévre pedig jelentős nyereséget vár a nagyobb bevételeknek és az árak emelkedésének köszönhetően.

Az üzemanyagot is tartalmazó egységköltségek az április-júniusi negyedévben közel megduplázódtak a válság előtti értékhez képest, mivel az üzemanyagárak átlagosan tonnánként 1239 USA-dollárra emelkedtek.

A Wizz a múlt hónapban hozta nyilvánosságra, hogy 2023-2024-től visszatér az üzemanyagköltségek fedezeti ügyletekkel történő biztosításához, de már a mostani pénzügyi évre is kötött ilyet a szükségletének kisebb részére.