Különjáratot szervez Európa utolsó McDonnell Douglas MD-83-as gépének távozására a Danish Air Transport (DAT) október 16-án.
A dán légitársaság közlése szerint a búcsúrepülés Koppenhágából indul október 16-án 14 órakor, az OY-RUE lajstromjelű MD-83-as kapitánya a Danish Air Transport tulajdonosa és vezérigazgatója, Jesper Rungholm lesz.
A jegyeket 1990 dán koronáért vásárolhatják meg az utasok, ezért az összegért rágcsálnivalót és italt is felszolgálnak az úton, illetve egy pólót és egy fedélzeti biztonsági útmutatót is kapnak emlékbe a résztvevők.
A másfél órásra tervezett repülés útvonala meglepetés.
A programot akkor szervezik meg, ha minimum 50 fizető utas jelentkezik.
Az OY-RUE lajstromjelű McDonnell Douglas MD-83-as 1990 novemberében állt forgalomba az Airtours International Airwaysnél, több üzemeltetőváltást követően 2010-ben került a DAT flottájába, a légitársaság az utóbbi időszakban főleg charterjáratokon és sportcsapatok szállításra használta.
A repülőgép kivonásával a típus utolsó aktív példánya is eltűnik Európa légitársaságainak flottáiból.
A McDonnell Douglas MD-83-as a DC-9 utód MD-80-as sorozat megnövelt hatótávú változata. A korábbi modellekhez képest nagyobb teljesítményű Pratt & Whitney JT8D-219 hajtóművekkel felszerelt, megnövelt felszállótömegű és több üzemanyag felvételére képes variánsból 1985 és 99 között összesen 265 példányt gyártottak.
A kiegészítő üzemanyagtankok és a nagyobb tömeg miatt az alaptípushoz képest számos módosítást végrehajtott a gyártó, például erősebb futóműveket, abroncsokat és fékeket is kapott ez a változat. Az MD-83-as 155 utassal 4637 kilométeres távolság megtételére képes.
A McDonnell Douglas MD-80 típuscsalád a más változatok révén egyelőre nem tűnik el teljesen Európa égboltjáról, a legnagyobb európai üzemeltető, a bolgár European Air Charter flottájában még 9 darab MD-82-es teljesít szolgálatot.
Amint korábban megírtuk, a spanyol Volotea low-cost légitársaság idén januárban vonta ki Boeing 717-es típust a flottájából, az eredetileg MD-95-nek hívott típus az MD-80 család utódjaként készült, a Boeing a McDonnell Douglas bekebelezésével jutott hozzá.