Októberben indítja el újra közvetlen járatát a Singapore Airlines Szingapúr és New York (Newark) Liberty között, amely ezzel átveszi a Qantas London-Perth járatától a világ leghosszabb útvonala címet.
Kétélű dolog a világ leghosszabb légijáratát üzemeltetni. Vele jár a siker, fény, csillogás, ugyanakkor ember legyen a talpán, aki turista osztályon végig tud ülni 16-17 órás utakat. Hasonó kérdések merültek fel akkor, amikor a Qantas elindította London és Perth közötti, 17 órás járatát, a szaksajtó egyes képviselői nem voltak restek a turista osztályon utazni és megírni tapasztalataikat.
Ezt az élményt az ötcsillagos Singapore Airlines még tovább emeli azzal, hogy októberben újra elindítja Szingapúr és Newark-Liberty repülőtere közötti új járatát SQ21 és SQ22-es járatszámmal. Ezzel átveszik a Qantastól a világ leghosszabb légijárata címet. A járatot az Airbus A350-es ultra hosszú útvonalakat repülni képes ULR variánsai teljesítik majd, amelyeken mindössze két osztályt alakítanak ki. A prémium turistán 94, a business osztályon 67 szék várja az utasokat. Jegyeket május 31-étől lehet foglalni.
Az Airline Ratings szerint az első járat október 11-én indul, az első időszakban hetente háromszor (hétfőn, csütörtökön és szombaton) közlekedik majd. Október 18-ától azonban megérkezik a második A350ULR is a légitársasághoz (összesen 7 példányra van rendelése a Singapore Airlines-nak), így már naponta tudják közlekedtetni a járatot, amely
átlagosan 9 ezer tengeri mérföld (16 700 km) hosszú lesz, ezt a gépek 18 óra 45 perc alatt teljesítik.
Összehasonlításképp: a jelenlegi listavezető Perth-London útvonalat a Qantas Boeing 787-9-es Dreamlinerei 17 óra 30 perc alatt teljesítik, a táv átlagosan 14 500 kilométer. Nem szabad azonban megfeledkezni a Qatar Airways Doha-Auckland járatáról sem, amely szintén az élvonalban van: a járat hossza szintén 14 500 kilométer, amelyet 18 óra és 20 perc alatt tesznek meg a társaság Boeing 777-200LR-jei.
Az Airbus A350ULR egy sima 900-as verziótól abban különbözik, hogy módosított üzemanyagrendszere miatt több kerozint képes szállítani, emiatt legnagyobb felszállósúlya 280 tonnára, hatótávolsága pedig 9700 tengeri mérföldre (18 000 km) növekedett, miközben kapacitása 300-ról 170-re csökkent.