A Russian Helicopters Holding (RHH) leányvállalata, a VRT500-as könnyű helikoptert fejlesztő VR-Technologies megvette az olasz Vertex Aero céget. Az oroszoknak új gépük tanúsításához és sorozatgyártásához kell az uniós érdekeltség.

A tranzakció még májusban történt, de csak most hozták nyilvánosságra. A felvásárolt kis cég nem igazán ismert, az RHH-nak az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által kiadott, “jóváhagyott repülőgéptervező” tanúsításra volt szükségük, a Vertex rendelkezik is ilyennel – írta meg a Russian Aviation Insider.

Ez előfeltétele egy új légijármű tanúsításának az unióban, a VRT500-ast pedig kifejezetten nemzetközi értékesítésre szánják az oroszok, polgári megrendelőknek.

Az európai előírásoknak megfelelően Olaszországban végzik majd el az új könnyűhelikopter tesztelését és később itt lesz egy gyártósor is.

Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter nyilatkozata szerint a VRT500 első prototípusainak összeszerelése már meg is kezdődött. Ez nem kis előrelépés, tekintve, hogy utoljára 2018-ban kapott a program nagyobb hírverést, amikor az életnagyságú makettet mutatták be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A VRT500 életnagyságú makettje egy korábbi helikopteres szakkiállításon (Forrás: Ruaviation)

Azóta inkább háttérmunka folyt az RHH-nál, így sikerült egy sor európai és amerikai beszállítóval szerződést kötni, köztük van a PW207W hajtóművet gyártó Pratt & Whitney Canada, a Liebherr Aerospace és a Thales is.

Emellett kevésbé szorul állami támogatásra a VR-Technologies projektje, mint a legtöbb orosz fejlesztés: 2019 végén az Egyesült Arab Emirátusokból az abu-dzabi Tawazun állami befektetési alap bejelentette a cég felének felvásárlását és 400 millió USA-dollár fejlesztési beruházás végrehajtását, továbbá 200 darab VRT500-as megrendelését 225 millió dollár értékben. A tranzakció lezárását 2020 elejére tervezték, de a koronavírus-járvány miatt ez várhatóan az év végére csúszik.