A hatékonyság növelése és a gazdasági mutatók javítása érdekében önálló, csak a kereskedelmi típusok programjait koordináló, polgári divíziót hoz létre az UAC orosz repülőgépgyártó holding.

Illusztráció, az MSz-21-es harmadik prototípusa (Forrás: UAC)

Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) igazgatótanácsának döntése értelmében eddig különálló vállalatrészek olvadnak össze.

Az új divízió alapját az új orosz utasszállító, az MSz-21-es, a fejlesztés alatt álló orosz-kínai C929-es, valamint a közelmúlt óta a Szuhoj Superjet programot is irányító Irkut Corporation képezi, amellyel a Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC), az UAC Integrációs Központ, valamint a New Civil Technologies egyesülnek – írja a Russian Aviation Insider.

A holding reményei szerint ezzel amellett, hogy javulnak a pénzügyi mutatók, a befektetők számára is vonzóbbá válik az orosz repülőgépgyártás.

Az eddigi felépítés fő hátrányát az jelentette, hogy a leginkább katonai területen tevékenykedő – a Szuhoj esetében például vadászgépeket is tervező és gyártó – cégek mintegy másodlagosan foglalkoztak a polgári típusok fejlesztésével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az átszervezésre igénye nem új keletű, az ötlet már 2017-ben is felmerült, amikor az Oroszországgal szemben bevezetett nyugati szankciók hátrányosan érintették az UAC üzletkötéseit.

Jogilag ugyanis nem volt elválasztható a katonai és polgári ágazat, így a hadianyagokra és gyártásukhoz szükséges alapanyagokra vonatkozó embargók az utóbbit is érinthették.

Forrás: UAC

Mint arról beszámoltunk, ilyen ok miatt vált kétségessé az MSz-21-300-as sorozatgyártásának beindítása is, hiszen az USA teljesen megtiltotta a szárnyhoz szükséges kompozit alapanyagok értékesítését orosz cégeknek.

Az indoklás szerint az amerikai kormányzat tart attól, hogy ezeket az anyagokat tisztességtelen módon, nyugati harci gépekhez hasonló orosz típusok létrehozására használnák fel.

A mostani átszervezés – amelyet az UAC Rostec állami óriásholdingba történő integrációjával egy időben vezényelnek le – előkészítésnek tekinthető, hogy a Superjet-programot az Irkut Corporation nemrég átvette a Szuhojtól, és a két céget az új divízió élére is kinevezett Ravil Khakimov irányítja a jövőben.

Khakimov új pozíciója kapcsán kiemelte, a továbbiakban nem csak fejleszteni és gyártani kell a repülőgépeket, hanem a cégnek első sorban ügyfél-orientáltnak kell lennie, és a gépek teljes élettartama alatt támogatást kell nyújtani a kínált típusokhoz.

Forrás: Irkut