A fenntarthatóságra fókuszáló Compensaid nevű platform lehetőséget ad az utasoknak arra, hogy innovatív módon kompenzálják járatuk szén-dioxid-kibocsátását. 

A karbonsemleges, szintetikus üzemanyag az egyik legígéretesebb alternatívája a kerozinnak. A Lufthansa Innovációs Központ és a Lufthansa-csoport az új platformon keresztül lehetővé teszi az utasok számára az egyéni szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentését karbonsemleges üzemanyag „megvásárlásával”.

A Compensaid-en az utasok fizethetnek azért, hogy fenntartható repülési üzemanyaggal (Sustainable Aviation Fuel, SAF) helyettesítsék a kerozint, amelynek köszönhetően az egyéni széndioxid-kibocsátás akár 80 százalékkal csökkenthető.

A Compensaid által az utasnak lehetősége van kompenzálni a ráneső CO2-kibocsátást (forrás: Lufthansa)

“A sok előnye mellett a repülésnek negatív éghajlati hatásai is vannak, amelyeket valamilyen módon ellensúlyozni kell. A Compensaid által olyan eszközöket biztosítunk az utasoknak, amelyek feltérképezik az egyes repülőjáratok környezetre gyakorolt hatását. Ez a hatás jelentősen csökkenthető olyan innovatív megoldások által, mint például a fenntartható üzemanyag” – nyilatkozta a Lufthansa Innovációs Központ egyik vezetője. 

A Compensaid-en az utasok bármelyik légijáratról részletes értékelést kaphatnak, amely az adott repülőgéptípus szén-dioxid-kibocsátására és üzemanyag-felhasználására is kitér.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Miután a rendszer kiszámolta az adott járat által termelt károsanyag-mennyiséget, az utasnak két különböző lehetősége van kompenzálni a ráeső széndioxid-kibocsátást: kifizetheti a SAF-üzemanyag használatából eredő pótdíjat, amelyet a légitársaság az azt követő 6 hónap alatt fenntartható üzemanyagra használ fel, vagy támogathat egy nicaraguai újraerdősítési projektet, amely hosszú távon kompenzálja a széndioxid-kibocsátást.

A környezettudatos utasok számára augusztus elején indult a platform tesztverziója.

Nem csak Lufthansa, hanem bármely más légitársaság járatainak szén-dioxid-kibocsátását is lehet kompenzálni, azonban a befolyt összeget kizárólag a Lufthansa fogja felhasználni.

A jövőben várhatóan más közlekedési eszközökre is kiterjesztik ezt az új kompenzálási formát.