Átalakítja bevételszerzési stratégiáját a súlyos anyagi gondokkal küzdő Air Asia,  szállodai szobákat és szolgáltatásokat, sőt más légitársaságok járataira szóló repülőjegyet is egyre nagyobb arányban szeretne értékesíteni.

Karen Chan, a légitársaság vezérigazgatója a CAPA légiközlekedési tudásközpont Live videokonferenciáján azt mondta, szeretnék, ha 2024-re a bevételeik fele már nem a saját járataikra szóló jegyek értékesítésből származna.

Fotó: Air Asia Berhad

A digitális átállási stratégia szerves része, hogy az Air Asia több legyen, online utazási irodaként bármilyen más légitársaság jegyeit, szállodai szobákat, szolgáltatásokat is árulnak majd akár csomagban, akár külön-külön.

Elmondása szerint komoly tárgyalásokat folytatnak több nagy hálózatos légicéggel, a Turkish Airlines-szal pedig már meg is állapodtak.

Emellett a céget is elkezdték átalakítani, a munkavállalókat olyan területekre irányították át a bázisnak megfelelő országban, amelynek szüksége van a dolgozókra. Így fordulhatott elő, hogy a pilótákból, légiutas-kísérőkből futárokat képeztek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról korábban beszámoltunk, az Air Asia, és főleg hosszútávú fapados utazásra szakosodott leánycége, az Air Asia X súlyos anyagi helyzetben van. A japán leányvállalatot már leállították, az indiait pedig hírek szerint a Tata Sons-nak adták el.

Az AirAsia első A330-900-asa

Tony Fernandes, az Air Asia Group vezetője a Reuters Next videokonferencián a minap jelezte, bár elálltak egyes repülőgépek megvételétől, nem váltanak gyártót.

A cégvezér közölte: annak ellenére, hogy mind a 10 A350-900-ast visszamondták, nagyon jó kapcsolatban maradnak az európai vállalattal, és nem akarnak a Boeingtől gépeket venni.

„Imádjuk egymást. Az együttműködésünk az Airbusszal néha jobb, néha rosszabb, mint minden kapcsolat, de össze vagyunk nőve” – fogalmazott Fernandes.