Az Airbus megkezdte az úgynevezett „csatlakoztatott kabintechnológia” repülési tesztelését, ezzel a repülési élmény és az utasok által igénybe vett szolgáltatás a mainál sokkal inkább személyre szabottá tehető.
Az Airspace Connected Experience nevű platform működését az Airbus egyik A350-900-as tesztrepülőgépén figyelik meg. Az új kabintechnológia a repülőgép utasait és személyzetét digitálisan „összekapcsolja” a repülőgép különböző berendezési tárgyaival és eszközeivel.
A tesztrepülőgép ideális környezetet biztosít a kutatáshoz, mivel fel van szerelve a szükséges munkaelemekkel.
Ilyen például az iSeat nevű okosülés, a hatalmas OLED kijelző, a vezeték nélküli kabinmenedzsment vezérlőrendszer, de legfőképpen az összes eszközt rendszerbe szervező hálózat.
Ez utóbbi, az Internet of Things (IoT) platform segítségével a repülés során használt berendezési tárgyak és eszközök (a repülőgép ülései, a kézipoggyász-tartó, a konyha, a mosdók, az ételes-italos kocsik, stb.) a hálózaton keresztül elérhetőek, és képesek egymással akár önállóan is kommunikálni.
Az Airbus szerint a csatlakoztatott kabintechnológia lehetővé fogja tenni a légitársaságok számára, hogy a mainál sokkal jobban személyre szabott – és digitálisan nyomon követhető – repülési élményt nyújtsanak utasaiknak, ugyanakkor az új szolgáltatások és a testre szabott reklámok járulékos bevételt is termelhetnek a légitársaságnak.
A technológia segítségével az utas számtalan új lehetőséghez jut: lefoglalhatja a kézipoggyász-tartóban a csomagja helyét, személyre szabottá teheti a fedélzeti szórakoztatórendszert és a fedélzeti ellátást, egy gombnyomással beállíthatja az ülése pozícióját, illetve számos más lehetőség is adódhat.
Az IoT-platform valós idejű adatai segítségével a személyzet pedig jobb munkakörnyezetben dolgozhat, okostelefonon keresztül folyamatosan nyomon követve a csatlakoztatott eszközök működését.
Az Airbus reméli, hogy a kabintechnológiát 2021-ben az A321-es típusán, 2023-ban pedig már az A350-eseken is üzembe helyezheti.