Hét kínai lízingcég összesen 300 C919-es és 30 ARJ21-es megrendeléséről írt alá szerződést a COMAC gyártóval a Csuhaiban megrendezett légiszalonon.
A COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) közlése szerint az összesen 330 repülőgépet a China Development Bank Leasing, az ICBC Leasing, a CMB Financial Leasing, a BOCOM Leasing, a CCB Financial Leasing, az SPDB Financial Leasing és a Jiangsu Financial Leasing cégek rendelték meg.
Közülük az első öt vállalat egyenként 50-50 C919-esre kötött megállapodást – a kínai Global Times értesülése szerint.
A kínai fejlesztésű C919-es utasszállító szeptember végén kapta meg a kereskedelmi forgalomba álláshoz szükséges típusbizonyítványt a kínai polgári légiközlekedési hatóságtól, amely tanúsítja, hogy a típus megfelel a légialkalmassági előírásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek.
A CFM LEAP-1C hajtóművekkel felszerelt és nyugati részegységeket nagy arányban tartalmazó C919-es első üzemeltetője a China Eastern Airlines lesz, amely ötöt rendelt meg tavaly márciusban a típusból, az első példányt várhatóan az idei év végén vagy a jövő év elején veszi át.
A C919-es 158-168 utas szállítására képes, hatótávolsága pedig 4075-5555 kilométer, a típusból eddig 28 vevő összesen 815 példányra jelezte igényét.
A COMAC kedden közzétett jelentése szerint a kínai légiközlekedési piac a következő két évtizedben 9284 utasszállító repülőgéppel bővül. Kína nemzeti flottája 2041-re meghaladja a tízezer repülőgépet, ami a globális utasszállító repülőgépflotta 21,1 százalékát teheti ki,
ezzel a kínai válik a világ legnagyobb egységes légiközlekedési piacává.