Hírek szerint a március végén bezárt párizsi Orly-reptér csak ősszel nyílhat meg újra, a londoni Heathrow vezetői a távolságtartási szabályokat kritizálják. A Virgin Australiáért június végéig lehet jelentkezni, az Iberia és a Vueling pedig összesen 1 milliárd euró értékben kap állami támogatást.
A Les Echoes francia lap forrásaira hivatkozva arról számolt be, hogy a lassú fellendülés és a várhatóan szeptemberig elhúzódó különféle európai utazási korlátozások miatt ősznél korábban nem nyitják majd ki a párizsi Orly-repteret. Az üzemeltető ADP a lapnak azt mondta, csak a határok megnyitása után kezdődhet el a bővülés.
A március végén bezárt légikikötő főként regionális és belföldi forgalmat kezel, illetve itt szolgálják ki a legtöbb francia tengerentúli területre közlekedő járatot is.
Bár a francia szabadidős cégek közül az Air Caraïbes és a Corsair is elindulna júniusban, úgy tűnik, hogy ideiglenesen Charles de Gaulle-ra (CDG) kell áttelepülniük.
Eközben az Egyesült Királyságban a Heathrow-repteret üzemeltető cég vezetője aggodalmának adott hangot. Az ITV szerint John Holland-Kaye azt mondta, a nyári menetrendi időszakban lehetetlen egy repülőtéren a 1,5-2 méteres távolságtartási szabályt betartatni, és a repülőgépek székeinek blokkolása sem kedvező megoldás. Szerinte jobb szabályokra van szükség ahhoz, hogy a repülés biztonságos legyen, ezért arra kérte a szigetországot, hogy ebben járjon élen, és dolgozzon ki nemzetközi sztenderdet.
A nemrég önkéntesen csődvédelembe vonult Virgin Australiánál közben zajlik az eljárás, amelynek folyamán igyekeznek megállapodni a hitelezőkkel, és szeretnék újraindítani a légitársaságot. A Flightglobal arról számolt be, hogy a csődbiztos szerint a feltőkésítésben húsz cég is részt szeretne venni, legalábbis ennyien fejezték ki érdeklődésüket.
A végleges ajánlatokat június végéig kell beadnia az érdeklődőknek, addig elkészül a Virgin Australia új üzleti terve, és át is alakítják a légitársaságot.
Az Air France a múlt héten egyezett meg a francia állammal 7 milliárd eurós kormányzati mentőcsomagról, a Reuters híre szerint a versenyjogi hatóságként eljáró Európai Bizottság is rábólintott az ügyletre. Mint írták, a hitelgarancia és tulajdonosi kölcsön formájában érkező 7 milliárdos támogatással biztosítható az európai légiközlekedésben kiemelten fontos Air France likviditási szükségletének biztosítása.
Az International Airlines Group (IAG) két spanyol leányvállalata is megállapodott a spanyol kormányzattal a pénzügyi mentőcsomag részleteiről. Az Airways Magazine írása szerint az Iberia 750 millió, a Vueling 260 millió euró értékű, állami támogatású hitelt kap, amelyet legkésőbb 2023 áprilisig kell visszafizetniük.
A megállapodás szerint ezt a kölcsönt csak a spanyol cégek használhatják fel, tehát az IAG-holding, illetve annak más légitársasága nem.
Ezen állami támogatások ellen emelte fel a szavát a Flightglobal szerint Montserrat Barriga, az Európai Regionális Légitársaságok Szövetségének elnöke. Szerinte az országok főként csak az állami vagy részben állami tulajdonú nagy vállalatokat hajlandók megmenteni, míg a többnyire magánkézben lévő regionális cégek alig kapnak valamit, aminek versenytorzító hatása is van.
Hozzátette: reméli, hogy a kormányok stratégiai döntést hoznak, és nem rövidtávú válságkezelést alkalmaznak.