Csődvédelembe vonul a Virgin Australia, miután nem sikerült tőkét bevonnia. Az anyacég tulajdonosa, Richard Branson arra figyelmeztet, hogy a Virgin Atlantic is veszélybe kerülhet, ha nem kap állami segítséget. Amerikában már az őszi időszak miatt aggódnak, amikorra kifut az elbocsátási moratórium, eközben a Boeing újabb repülőgép-lemondást könyvelhet el. Új-Zélandon viszont a korlátozások enyhítésének hírére megugrott a kereslet a repülés iránt.

A The Australian is beszámolt arról, hogy a Virgin-csoport helyi légitársasága kénytelen volt csődvédelembe vonulni, mert nem sikerült friss tőkét bevonnia. Az 5 milliárd dolláros adóssággal küzdő cég a múlt héten már minden járatát leállította, és anyagi segítséget kért a szövetségi államtól, amit azonban a kormány elutasított.

A cég kedden várhatóan csődöt fog jelenteni, a szakemberek azonban abban reménykednek, hogy a fő üzletágat sikerül átszervezni, és friss tőkével újraindítani, de a hitelezőknek jelentős károkat kell leírnia.

A Virgin Australia egyik 737-800-asa (Forrás: Wikimedia Commons)

Richard Branson, a Virgin légitáraságok tulajdonosa eközben a Reuters szerint azt mondta, másik cége,
a Virgin Atlantic állami segítség nélkül csődbe fog menni.

Bár már kérték a brit kormányzat támogatását, erről egyelőre nem sikerült megállapodni, pedig Branson már a privát Karib-tengeri szigetét is felajánlotta hitelbiztosítékként. Az alapító leszögezte ugyanakkor, hogy nem ingyen pénzt akar, hanem piaci alapú hitelt szeretne kapni, amelyek kamatokkal együtt a légitársaság vissza fog fizetni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Thomas Cook szürke-sárga színei megmaradtak, de immár a régi-új logó látható a Condor gépein. (Forrás: Condor-Twitter)

Közben a Condor helyzete stabilizálódni látszik azután, hogy a LOT-tulajdonos lengyel állami holding elállt a megvételétől. Szintén a Reuters számolt be arról, hogy információi szerint a német állam és a szabadidős légitársaság vezetése megállapodott a segítségnyújtás alapvető szabályaiban.

A tavaly a Condornak adott 380 millió eurós állami hitelt toldhatják meg újabb 200 millió euróval.

A cég tulajdonosi helyzetéről még nem született megállapodás, tehát nem tudni, hogy az állam milyen szerepet kap majd.

Az amerikai légitársaságok a Bloomberg tudósítása szerint már az őszi időszakon gondolkodnak, ha addig nem indulhatnak újra a járatok.

Fotó: AIRportal.hu

A United és a Delta azt tervezgetik, hogyan fognak kisebbre húzódni, miután lejár a hitelekért és bértámogatásért cserébe vállalt elbocsátási moratórium.

Az American Airlines egyelőre csak a régebbi gépek nyugdíjazását fontolgatja. A United pénzügyi vezetője, Paul Jacobson már figyelmeztetett: fájdalmas lépéseket kell majd meghozniuk az ősszel.

Forrás: Airbus

Az amerikai nagy légitársaságoknak egyébként a hitelekért, bérgaranciáért cserébe minimális szolgáltatási színvonalat is fenn kell tartaniuk, amely több gondot okoz, mint amennyi hasznot hajt, mivel a gépeken alig repülnek, de a legtöbb célállomásra szeptember 30-ig repülniük kell. Eddig a Spirit, az American Airlines és a Jetblue kérte a felmentést – írta a Routes Online.

Az Egyesült Államokban maradva a héten is folytatódik a Boeing vesszőfutása a Reuters friss híre szerint.

Újabb 737 MAX-ügyfél, a kínai CDB lízingcég jelentette be, hogy törölte 29 példányra szóló megrendelését, ezzel 430-ra nőtt az idén lemondott MAX-ok száma.

Forrás: Corsair Twitter

Ehhez kapcsolódó hír, hogy a La Tribune szerint a francia bankok megtagadták a hitelt a Corsairtől, amely a tervei szerint júniustól már újra indítana járatokat a tengeren túli francia területekre.

A francia szabadidős légitársaság emellett kénytelen három Boeing 747-esét végleg kivonni a flottából.

Új-Zélandon a Jacinda Ardern vezette kormány a hétvégén jelezte, hogy májustól fokozatosan kezdenek enyhíteni a szigorú kijárási tilalmon.

Ennek értelmében bizonyos feltételekkel az utazást is engedik, valamint több iparágban is újraindulhat a termelés.

Cam Wallace, az Air New Zealand értékesítési vezetője a The Independent szerint ez után arról számolt be a közösségi médiában, hogy jelentősen megugrott a jegyeladások száma, bár az igény még jelentősen a járvány előtti szinten van.

Fotó: Air New Zealand

A hétvégén a South African Airways (SAA) körül is zajlottak az események, miután a kormány bejelentette, hogy részben a koronavírus-járvány okozta pénzügyi nehézségek miatt nem ad újabb forrást a több éve veszteséggel küzdő légitársaságnak. Az SAA ezért április 30-i hatállyal, közös megegyezéssel elküldené mintegy ötezer dolgozóját, akiknek a társaság anyagi segítséget ajánlott fel a Reuters tudósítása szerint.