Az adminisztráció elhúzódása miatt a Ryanair még mindig nem tudta átvenni első, a fapadosok igényeire szabott Boeing 737 MAX 200-asát a gyártótól, így az is előfordulhat, hogy csak ősszel érkezik meg.
Eddie Wilson, a Ryanair vezérigazgatója a Reutersnek adott interjújában beszélt arról, hogy a 197 üléses Boeing 737 MAX-változat jóváhagyása újabb akadályokba ütközött.
Ezúttal a papírmunka csúszik a Boeing és a típust engedélyező amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) között, ami miatt a gyártó még mindig nem tudott végleges időpontot adni az átadásra.
A vezérigazgató azonban jelezte, jó lenne most már tudni, hogy mikor számíthatnak az első gépre, mert döntést kell hoznia a Ryanairnek arról, hogy átveszi-e a jelzett időpontban a gépet, vagy őszre tolja az eseményt. „Nyáron nem szoktunk új gépeket átvenni” – magyarázta Eddie Wilson.
Megjegyezte: csak a Boeing és a jóváhagyó hatóság közötti kapcsolaton múlik, hogy a plusz egy vészkijárat-párral rendelkező MAX 200-ast mikor hagyják jóvá. A Boeing annyit reagált a Reuters megkeresésére, hogy szorosan együttműködnek az ír fapadossal az általuk MAX nélkül „737-8-200”-asnak nevezett változat első példányának átadásán.
A légicégnek két évvel ezelőtt kellett volna az első, nagyobb befogadóképességű, új generációs keskenytörzsűt átvennie, de a MAX-ok földre parancsolása miatt elhúzódott a folyamat. Michael O’Leary, a Ryanar-csoport vezetője a múlt hónapban már azt mondta, dühös a gyártóra, és nem feltétlenül hisz már a Boeing ígéretének, hogy május végéig átadják az első gépet. Az idő azóta O’Leary-t igazolta.
A Ryanair tavaly év végén rendelt újabb 75 darabot ebből a változatból, ezzel 210-re emelkedett a csoport által megrendelt MAX 200-asok száma. Az ír Ryanair DAC mellett a Malta Air és a lengyel Buzz leányvállalat is kap majd az új változatból.