A Brit Közforgalmú Pilóták Szakszervezete (BALPA) szerint a légi közlekedés biztonságát veszélyezteti a légitársaságok magas elvárása, miközben a helyzetért csak ők tehetők felelőssé.

Az Independentnek nyilatkozó érdekképviselet úgy látja, hogy főként a nyári csúcsforgalomban ütközik ki a pilótahiány, amely miatt a már aktív pilótáknak kell többet dolgoznia, de a munkafeltételek betartását senki nem ellenőrzi.

Mint írták, nagy igényeket támasztó menetrendet kell betartani, eközben a munkaidőt senki nem ellenőrzi és mindez azért, mert a légitársaságok nem tudtak elegendő pilótát képezni. Ezek így együtt súlyos fenyegetést jelentenek a légiközlekedés biztonságára.

Brian Strutton, a szakszervezet főtitkára arra panaszkodott, hogy a pilótáik erőn felül dolgoznak azon, hogy az utasokat késések és járattörlések nélkül juttassák el a célállomásra. Azt szeretnék, ha társaságuk sikeres és nyereséges lenne, ezért beleteszik a plusz munkát, de senki nem akar fáradt pilótákat a fülkében látni. Ezért kampányol a szakszervezet azért, hogy vegyék figyelembe a pilóták munkaidejét, így megkaphatják a nekik járó pihenőidőt – fogalmazott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Figyelmeztetett arra, hogy egyre több pilóta hagyja ott a szakmát és vonul tartós betegállományba, mert fáradtság és kiégés miatt, amelyet a kesze-kusza és betarthatatlan munkarend okozott.

Az Independent szerint a BALPA leginkább azokért a pilótákért aggódik, akik a mediteráni térség keleti felébe, Egyiptomba, Törökországba, Ciprusra repülnek, mert egy járatpár repülése gyakran meghaladja a 10 órát.

A légiközlekedési hatóság előírásai szerint a légitársaságnak biztosítania kell, hogy a hajózó személyzet kipihent legyen a munka megkezdésekor, és repülés közben is kipihentnek kell éreznie magát, hogy akár normál, akár különleges helyzetben kielégítő teljesítményt tudjon nyújtani.

Ezen kívül több passzus is szabályozza a pilóták repülési idejét, de ez bizonyos körülmények között (előre nem látott késés) meghosszabbítható. Ez viszont egyre sűrűbben fordul elő, mivel a zsúfolt légtér miatt egyre több járat késik.