Rekord, egyszerre négy gépet vett át Toulouse-ban a Qatar Airways Group a szaúdi leányvállalata, az Al Maha Airways számára. A vadonatúj, CFM hajtóművekkel és sharklet szárnyvég-technológiával ellátott Airbus A320-asok eleinte a Qatar Airways közel-keleti útvonalhálózatában teljesítenek szolgálatot.
Felszállt az Al Maha első Airbusa
Az április 29-i ünnepélyes gápátadón Akbar Al Baker, a Qatar Airways Group vezérigazgatója mellett Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója is jelen volt, kellő hangsúlyt adva az eseménynek, amely elsődlegesen arra a rekordra volt kihegyezve, hogy a légitársaság egyszerre négy repülőgépet vett át. A hatásos fényképek érdekében az A320-as gépeket egymás mellett szépen fel is sorakoztatták a toulouse-i átadóközpont betonján.
Mivel azonban az Al Maha még a szaúdi hatóságok engedélyeire vár, hogy megkezdhesse működését a Qatar Airways a saját közel-keleti útvonalhálózatában készül forgalomba állítani a gépeket, vélhetően, hogy azok addig se maradjanak kihasználatlanul. Az első Al Maha A320-as egyébként 2014 októberében teljesítette a szűzfelszállását, megkezdve vele a berepülési programját.
Az első négy Al Maha gép A7-LAA/-LAB/-LAC/-LAD katari lajstromokba került. Érdekesség, annak ellenére, hogy a Qatarnál a flotta A320-as gépcsaládja IAE V2500 hajtóművekkel van ellátva az Al Maha gépeihez a másik opció, a CFM International erőforrása lett választva.
Az Al Maha Airways létrehozásával a Qatar Airways a Szaúd-Arábiai Királyság egyre növekvő belföldi légiforgalmában kíván részt venni. A vállalkozás a Qatar Airways Group számára azért újszerű, mert leányvállalataik közül az Al Maha az első, amely légitársaság. Az anyacéggel való rokonságot az Al Maha arculatában a Qatar jellegzetes, saját gépein is hangsúlyos Oryx-antilop emblémával fejezi ki, díszítésül a szaúdi nemzeti színt, a zöldet használva.
A legfrissebb hírek szerint az Al Maha legkorábban idén év végén kezdheti meg szaúdi bázisú működését. Az immáron két éves csúszásban lévő vállalkozás korábbi közlések alapján 10 gépes keskenytörzsű flottával indulhat, amelyet a későbbiek folyamán ötven gépre fejlesztenének. Akbar Al Baker pedig még szélestörzsű utasszállítók forgalomba állítását is kilátásba helyezte az Al Mahánál, amelyekkel a nagyobb forgalmú, illetőleg távolabbi régiós célpontokra repülnének. Az Al Maha első járatai – szintén korábbi bejelentés alapján – Rijád és Dzsidda városai között közlekedhetnek majd.
Legutóbb 2014. december 24-én szolgált különleges gépátvétellel a Qatar Airways, amikor a legelső A350-900-asukat egyszerre repülték haza a legújabb, sorrendben negyedik A380-800-asukkal Toulouse-ból Dohába.