Idén nyáron minden fontos pontossági mérőszámán javított a Wizz Air, miközben a korábbiaknál több járatot üzemeltetett, rekordszámú utassal, ehhez saját intézkedései mellett a magyar légiforgalmi irányítás jobb teljesítményére is szükség volt – közölte lapunkkal a légitársaság.

Május és augusztus között a Wizz Airnek több mint 2,6 millió utasa volt Magyarországon, 13 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A cég tájékoztatása arra is kitér, hogy e négy hónap alatt a légitársaság csaknem 12 ezer járatot teljesített Budapestről és Debrecenből. A növekvő járatszámok azonban nem okoztak jelentősebb késéseket, a pontos indulást és érkezést mutató mérőszám (úgynevezett on-time-performance) több mint 63 százalékkal javult a tavalyi év ugyanezen időszakához képest Magyarországon – teszik hozzá.

A légitársaság járatainak mintegy 70 százaléka a menetrendnek megfelelően negyedórán belül felszállt.

Mint írják, a három óránál hosszabb késések aránya mindössze 0,5 százalék volt ebben az időszakban – ezek a hosszabb csúszások jellemzően azért fordulnak elő, mert ilyenkor a légitársaság azon dolgozik, hogy elkerülje az adott járat törlését, hogy elvigye utasait a választott úticéljukra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Járatok törlésére idén nyáron főként a közel-keleti válság és a légtérlezárások miatt volt szükség, ezt leszámítva a Wizz Air csupán hat, Magyarországot érintő járatot törölt a franciaországi légiforgalmi irányítók sztrájkja, illetve a birminghami repülőtér lezárása miatt.

Fotó: AIRportal.hu

A közlemény kitér arra, hogy a Wizz Air teljes hálózatában is javultak a pontossági mutatók a nyáron, miközben naponta átlagosan másfél percenként felszállt egy repülőgépe.

A légitársaság idén júliusban elérte a napi ezer járatot, több mint 200 ezer utassal, abban a hónapban járatainak 99,8 százalékát teljesítette, amely a legjobb mutató volt egész Európában.

Május és augusztus között csaknem 24,5 millióan utaztak a légitársasággal mintegy 120 ezer járaton.

A tavaly nyári csúcsidőszak tapasztalatai alapján a légitársaság kiemelten készült az idei főszezonra. Szoros együttműködésben az érintett szervezetekkel rugalmasabbá tette menetrendjét, több esetben előrébb hozta a kritikus fontosságú, úgynevezett „első hullám” járatainak indulását, amivel sikerült mérsékelni a reggeli órákban gyakran kialakuló reptéri torlódásokat – részletezte a cég.

A Wizz Air a korábbi évek tapasztalataira építve létrehozott egy ügyeletes akciócsoportot, amely közvetlenül és az eddigieknél hatékonyabban képes kezelni a menetrendi zavarokat, valamint azonnali segítséget nyújt az érintett utasoknak.

A csúcsidőszak kezdetén a Wizz Air mobilalkalmazásában elindította a My Journey funkciót is, amelyen keresztül az utasok valós időben követhetik járatukat és tájékozódhatnak annak aktuális státuszáról, fennakadás esetén a lehetséges alternatívákról.

A közlemény szerint az eredmények javulásában fontos szerepet játszott a HungaroControl is, amely a tavalyinál jóval nagyobb irányítói kapacitást biztosított mind a közelkörzetben – az induló és érkező járatoknál –, mind pedig a magas légtérben, ahol az átrepülő forgalmat irányítják. Ennek köszönhetően a délkeleti tengelyen, amelynek Magyarország is része, az Európa felé tartó forgalom 5 százalékos növekedése mellett is sikerült jelentősen növelni a hatékonyságot. A HungaroControl teljesítményét az európai légiforgalmat szervező és kontrolláló Eurocontrol legfrissebb jelentése is kiemelte.

Harangozó Olivia, a Wizz Air kommunikációs menedzsere úgy fogalmazott: örömmel tapasztalták, hogy a magyar légiirányítás fejlődése, valamint a légitársaság intézkedései lényeges javulást és zavartalanabb nyári üzemelést eredményeztek.

A cég idén jelentette be Customer First Compass programját, amelynek részeként összesen 14 milliárd eurós beruházással fejleszti üzemelését és utasai ügyfélélményét a következő években. A program magába foglalja az új repülőgépek mellett a csúcstechnológiai beruházásokat, a megbízhatóság növelését, valamint a magasabb szintű ügyféltámogatás biztosítását annak érdekében, hogy a légitársaság pontosabb, megfizethetőbb és innovatívabb utazást nyújtson.