Bevezeti a részletfizetést az Etihad, hogy élénkítse az utasforgalmat. A programhoz 17 bank csatlakozott.
Az indiai Economic Times az Etihad közleményére hivatkozva azt írta, az Etihad elsőként az öböl-menti társaságok közül lehetővé tette a jegy árának részletekben történő kifizetését is, miután megállapodást között a PayFort online fizetést biztosító szolgáltatóval.
A „fly now and pay later” szolgáltatás lényege, hogy a jegyek árát havi részletekre leosztva is ki lehet fizetni, a kezdeményezést azért hívták életre, mert a légitársaság úgy látja, sokszor az az utazás akadálya, hogy nagy anyagi megterhelést jelent a jegyeket kifizetni. Különösen igaz ez az Etihad szerint a családokra.
A programhoz 17 bank csatlakozott, az opciót a jegyek foglalásánál kell kiválasztani az Etihad oldalán, itt lehet beállítani a részletfizetés ütemét is, amely 3 és 60 hónap között változhat. Arról nincs információ, hogy ezt a szolgáltatást az Etihad kamatmentesen biztosítja-e.
Justin Warby, a légitársaság digitalizációért felelős vezetője azt mondta, tisztában vannak azzal, hogy a repülőjegyek kifizetése megterhelő tud lenni, és ez sokszor akadálya egy nyaralásnak. A szolgálatás célkeresztjében a közepes bevételű családok vannak, ugyanakkor bármelyik utas élhet vele, például kipróbálhatja az Etihad prémium szolgáltatásait, amit amúgy nem engedhetne meg magának.
A részletfizetés egyelőre csak az Egyesült Arab Emírségek, Szaúd-Arábia, és Egyiptom lakosai számára elérhető.
Az Etihad a legutóbbi teljes, 2016-os üzleti évben milliárdos veszteséget jelentett, amely főként a rossz befektetéseknek (Alitalia, airberlin) köszönhet, de az üzemelési adatok sem voltak nagyon meggyőzőek. Az öböl-mentiek közül a legkisebb légitársaság az előző évihez képest kisebb árbevételt ért el úgy, hogy 900 ezerrel több utast szállított, a járatok töltöttsége pedig 0,8 százalékpontot csökkent.