Mesterséges intelligenciával működő, autonóm robotokat tesztel jövőre a British Airways a Heathrow reptér 5-ös terminálján. Az eszközök az olyan, egyszerűbb feladatok végrehajtásában támogatják majd a reptéri személyzet munkáját, mint az utasok eligazítása.

Repülőtéri automatizálást célzó fejlesztéseinek legújabb fejezeteként a British Airways bejelentette, hogy 2020-ban autonóm, mesterséges intelligenciával működő robotok tesztelését kezdi meg a Heathrow reptér 5-ös terminálján, legfőbb bázisán. 

A terminálon napi 90 ezer utas halad át, akiket a robotok segítenek majd a reptéri tájékozódásban, ennek köszönhetően a földi személyzet a komplexebb feladatokkal foglalkozhat.

Az autonóm robotok főként a tájékozódásban fogják segíteni az utasokat (forrás: British Airways)

A BotsAndUs nevű cég által kifejlesztett robotok több nyelven képesek kommunikálni, a navigálás mellett pedig több ezer kérdésre tudnak válaszolni, például valós idejű repülési információkat adhatnak. 

Helymeghatározó technológiát és szenzorokat használva a robotok környezetük 360 fokos érzékelésére képesek, így szabadon és biztonságosan mozoghatnak a terminálon belül, akár el is kísérve az utasokat. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A British Airways 6,5 milliárd brit fontot fektet az ügyfélélmény fejlesztésére ezekben az évben. Korábban már írtunk arról, hogy önvezető poggyászszállító járműveket teszteltek a pontosság növelése érdekében, VR-technológiát próbáltak ki az első osztályú kabinokban, valamint könnyű ülések fejlesztésén dolgoznak, továbbá mesterséges intelligencia segítségével növelnék a járatok pontosságát.