Mesterséges intelligenciával működő rendszert tesztel a British Airways a Heathrow repülőtér 5-ös terminálján, amellyel a járatok pontosságán javítana.

Az Assaia nevű start-up céggel együttműködve próbálja csökkenteni a késések számát a British Airways a Heathrow 5-ös terminálján, az egyes repülőgépek fordulóidejének megfigyelésével.

A tesztelés során kamerákat állítanak fel a T5 három állóhelyén, a kiszolgálási folyamatról készült élő felvételeiket a mesterséges intelligencia technológiáját használva összehasonlítják a terv szerinti ütemezéssel.

Ha a rendszer olyan hibát észlel, amely késést eredményezhet, pár másodpercen belül figyelmeztetést küld a gép fordulóidejéért felelős dolgozó okosórájára, aki intézkedni tud a késés megelőzése érdekében. 

Jelenleg, miután az utasok leszállnak a fedélzetről, a légitársaság földi személyzete manuálisan ellenőrzi és rögzíti mind a 18 pontot, amelyeknek teljesülnie kell ahhoz, hogy a repülőgép teljesíthesse a következő járatot. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Így néz ki az Assaia felülete (forrás: British Airways)

“A British Airways naponta körülbelül 800 járatot üzemeltet Heathrow-ról, a hatékony fordulóidő pedig kritikus fontosságú abban, hogy biztosítsuk napi 145 000 utas járatának késés nélküli elindítását” – kommentálta a fejlesztést Raghbir S. Pattar, a British Airways repülőterekért felelős igazgatója. Hozzátette: a mesterséges intelligencia a technológia egyik leggyorsabban fejlődő ágazata, és nagyon örülnek, hogy a légitársaságok között elsőként használják fel ilyen téren a repülőtéri utasélmény további javítására.

A British Airways 6,5 milliárd brit fontot fektet az ügyfélélmény-fejlesztésére a következő öt évben. Korábban már írtunk arról, hogy önvezető poggyász-szállító járműveket teszteltek a pontosság növelése érdekében, VR-technológiát próbáltak ki az első osztályú kabinokban, könnyű ülések fejlesztésén dolgoznak, és nagysebességű wifivel tervezik felszerelni a teljes flottát.