Az All Nippon Airways (ANA) Tokió felett megreptette egyik A380-as repülőgépét, így a fedélzeten lévő 334 kisorsolt jelentkezőnek igazán különleges és egyedi élményben lehetett része. 

Az ANA Airbus A380-as repülőgépei már március 25-e óta földre vannak kényszerítve, előtte a Tokió és Honolulu közötti menetrend szerinti járatokat teljesítették.

A gépek légialkalmasságának, valamint a személyzet jogosításainak és gyakorlatának fenntartása érdekében bizonyos időközönként repülni kell velük, ahogy utóbbi okból – szimulátor hiányában – a dél-koreai Asiana is tette.

Ezen célokat szolgálta egy egyedi charterjáratként megszervezett „sétarepülés” a Simple Flying szerint, amikor az ANA egyik A380-as gépe a tokiói Narita repülőtérről indult, és ugyanide tért vissza 90 perccel később.

Forrás: ANA

Noha a légitársaságnál szolgáló példányok kapacitása 520 fő, a távolságtartás érdekében mintegy csak kétharmad ennyi, 334 utas vehetett részt a programon. A szerencsés utasokat sorsolás útján választották ki az útra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fedélzeten a megszokott célállomást felidézve hawaii hangulat uralkodott, például ananászlé vagy Mojito koktél is a felszolgált italok között volt, emellett sorsolást tartottak és válogatott szuvenírekkel kedveskedtek az utasoknak. A légiutas-kísérőkön kívül a földi kiszolgáló személyzet is Hawaii témájú öltözéket viselt.

A szerencsés utasok szuvenírt is kaptak ajándékba (Forrás: ANA)

„A biztonsági és higiéniai protokolljainkat, beleértve a maszkok viselését, a távolságtartást és a légkondicionálást a repülés minden szakaszában alaposan betartottuk” – mondta a légitársaság szóvivője. Az ANA azt is elárulta, hogy 150-szer több jelentkező volt a járatra, mint ahány helyet kisorsoltak. 

Habár a másfél órás repülés a négyhajtóműves óriásgéppel nem kis kiadást jelentett a légitársaságnak, vélhetően még így is jól járt az ANA, mert az érvényben lévő szabályok szerint, ha a gép több mint 90 napig nem repül, akkor költséges karbantartást kellett volna elvégezni rajta.

A légitársaság szeptember 20-ára tervezi a következő hasonló, nem elhanyagolható marketing értékű akciót.