A francia balesetvizsgálók súlyos eseménynek minősítették az Air France egyik Boeing 777-esével minap történteket, amely alacsony magasságnál balra eltért a végső egyenestől, a hangfelvételek szerint a pilóták irányítási problémát észleltek az átstartolást megelőzően.
Az esetről a nagyobb, légiközlekedés-biztonsággal foglalkozó portálok is beszámoltak, a francia balesetvizsgáló szervezet, a BEA pedig a közösségi médiában közölte, hogy vizsgálatot indítanak a súlyosnak minősített repülésbiztonsági esemény miatt.
Az Air France F-GSQJ lajstromjelű, az adatbázisok szerint 17 éves Boeing 777-300ER gépe az AF 11-es, New York-Párizs járatot teljesítette. A pilóták épp a műszeres leszállító rendszer (ILS) segítségével hajtották végre a 26L jelű futópálya végső megközelítését.
A repülőgép már megkapta az engedélyt a leszálláshoz, miután mindössze 1200 láb (kb. 365 méter) magasságban balra eltért a futópálya végső egyenesétől, és 1150 láb (kb. 350 méter) magasságig folytatta a süllyedést, mielőtt újra emelkedésbe kezdett.
A légiforgalmi irányítókkal folytatott – valószínűleg véletlen – rádióforgalmazásból kiderült, hogy a pilóták jelentős stresszhelyzetben voltak, a háttérben rengeteg figyelmeztető hangjelzés hallható.
Később az egyik pilóta jelentette, hogy megszakították a megközelítést, átstartolást hajtottak végre, és 4000 láb magasságba emelkednek. Később a franciául elhangzott rádióforgalmazás angol fordítása szerint azt jelezték a légiforgalmi irányításnak, hogy irányítási problémák léptek fel.
Az újabb megközelítési kísérlet már eseménytelenül zajlott, a gép biztonságosan leszállt a 27R jelű futópályán.
Lapunk megkeresésére az Air France megerősítette, hogy átstartolást kellett végrehajtani, de hozzátette, hogy erre a pilóták ki vannak képezve.