Az európai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Pilatus legújabb üzleti repülőgépe, a PC-24 korai példányaira.

A PC-24 tesztpéldánya (Fotó: Pilatus)

Egy rutin karbantartás során fény derült a Pilatus repülőgépgyár első sugárhatású üzleti típusának hibájára, ezért az európai uniós légügyi felügyelet, az EASA direktíva kiadását tervezi.

A javasolt direktíva konzultációs időszaka augusztus 27-én járt le. A hiba az üzemanyag áramlását segítő egység nyomás alá helyezésekor lép fel a hátsó üzemanyagcsőnél.

A bekötésnél a cső ütközésig elmozdul, majd a nyomás megszűnésével visszatér eredeti helyzetébe, ezzel a szigetelésért felelős O-gyűrűk sérülhetnek.

A fellépő szivárgás miatt a törzs hátsó felében összegyűlhet az üzemanyag, amely begyulladva a repülőgép megsemmisüléséhez vezethet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzemanyagrendszert érintő probléma azonban nem az egész flottát, hanem csak a 151-es gyártási szám előtti repülőgépeket érinti. Az üzemeltetőknek 3 hónap áll rendelkezésre, hogy kicseréljék a kérdéses elemet, amelyhez a Pilatus már kiadta a karbantartási utasítást.