Újabb potenciális vásárló jelentette be, hogy érdeklődik az orosz Superjet 100-asok iránt, ezúttal a Pakistan International Airlines (PIA) mérlegeli hat és tizenhat közötti darabszámban a típus beszerzését.
Pakisztán nemzeti légitársasága egy Oroszországtól érkező, az ázsiai ország számára jelentősebb befektetési csomag részeként állíthatja forgalomba a regionális típust.
A csomag célja, hogy a Kreml több milliárd USA-dollárral és más eszközökkel adjon lökést a helyi gazdaságnak.
Gyenyisz Manturov, orosz ipari és kereskedelmi miniszter az ország fővárosában, Iszlámábádban tett hivatalos látogatása alkalmával elmondta, az orosz delegáció közvetlenül dolgozik együtt a pakisztáni nemzeti légitársasággal – írta meg az RT hírügynökség.
Az eddigi tárgyalásokon kevés konkrétumot sikerült kidolgozni, de az már biztos, hogy a PIA minimum 6, maximum 16 gépet kérne.
Manturov szerint januárban folytatják a tárgyalásokat, mert a légitársaság hálózatában még helyet kell találni a gépeknek, és meg kell határozni a potenciális célállomások listáját.
Pakisztáni tisztségviselők hozzátették, a PIA első körben szinte biztosan lízingbe veszi a gépeket, és a normál hosszútávú konstrukciók mellett a wet-lease, vagyis a Superjetek személyzettel, karbantartással, biztosítással együtt történő bérlésének lehetősége is megfontolás tárgyát képezi.
Bár mindkét konstrukciónál helyet kap majd a szerződésben a Pakistan International Airlines számára biztosított vásárlási opció, a wet-lease megvalósítása akadályokba ütközhet, mert találni kell egy harmadik céget, amely hajlandó átvállalni az üzemeltetést.
Az orosz félnek akárhogy is, de érdekében áll a szerződés létrejötte, ezzel hosszú idő után gyarapodna a külföldi kereskedelmi üzemeltetők száma. Pillanatnyilag csak a mexikói Interjet használ SSJ-100-asokat menetrend szerinti forgalomban, de ezt a légitársaságot is politikai megállapodással kellett rávenni ennek folytatására.
A típust gyártó Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) a nagyobb belföldi és nemzetközi érdeklődés generálására folyamatosan fejleszti a Superjetet, és nem kevés állami hátszél is segíti a külföldi értékesítéseket. Ezzel együtt a vállalat saját számításai sem optimisták a távolabbi jövőt illetően, várhatóan évente csak pár darabot szállíthatnak majd le.