Sürgeti az alternatív meghajtású repülőgépek fejlesztését az Easyjet, mert a brit fapados még nem lát konkrét megoldást arra, hogy elérhesse a 2050-re kitűzött, nettó zéró károsanyag-kibocsátási célját.
David Morgan üzemeltetési vezető szerint a cég optimista a kitűzött célt illetően, és látja a lehetséges utakat ennek elérésére, de a fejlesztés tényleges megkezdése egyre sürgetőbb.
A Flightglobal szerint erről az Airbus fenntartható légiközlekedésről rendezett konferenciáján beszélt, ahol Johan Lundgren, az Easyjet vezérigazgatója mindehhez hozzátette: használni fogják az alternatív forrásból előállított repülőgép-üzemanyagokat (SAF) is, de ez nem jelent hosszútávú és elegendő megoldást az iparág zöldítésére.
Bár átmenetileg segíthet a SAF alkalmazása, elégetéskor a kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, égéstermékei is egyeznek, emiatt a rá való túlzott összpontosítás káros is lehet, mert elvonja a figyelmet a valóban zéró kibocsátású repülőgépek fejlesztésétől – emelte ki Lundgren.
Átmeneti megoldásként muszáj lesz alkalmazni, de Morgan szerint a karbonszennyezés bármely formája egy idő múlva elfogadhatatlan lesz.
Emiatt kell küzdeni a teljesen új, tiszta meghajtású repülőgépek kifejlesztéséért és forgalomba állításáért. Utóbbi biztosan nem lesz könnyű a légitársaságok szintjén Morgan várakozásai szerint, mert az átmeneti időszakban a hagyományos és az alapjaiban új repülőgépek egyszerre üzemelnek majd, a kilátások alapján legkorábban 2035-től.
Ugyanakkor már elérhető közelségbe került a valóban tiszta, környezetbarát légiközlekedés. A kisrepülőgépek között már nemcsak kísérleti jelleggel, hanem sorozatban gyártva is fellelhetők elektromos, akkumulátorral vagy hidrogén-üzemanyagcellával üzemelő repülőgépek, és a nagyvállalatok – mint amilyen az Airbus – már dolgoznak a technológia átültetésén a nagy gépekbe.