Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) a pilótafülkébe vagy az utastérbe bejutó füst miatt fogalmazott meg aggályokat a Boeing 737 MAX repülőgépeken használt CFM International LEAP-1B hajtóművekkel kapcsolatban, de vizsgálni kell Airbus és Comac gépekhez készülő változatait is.
Az NTSB június 18-án sürgős biztonsági ajánlást adott ki, amelyben arra figyelmeztet, hogy a CFM International LEAP-1B hajtóművekkel felszerelt, Boeing 737 MAX repülőgépek pilótafülkéjébe vagy utasterébe füst juthat be egy esetleges meghibásodás esetén.
A szervezet azt javasolja, hogy a hajtómű Airbus és Comac gépeken használt, LEAP-1A és -1C változataival kapcsolatban az illetékes hatóságok vizsgálják meg a hasonló probléma előfordulásának lehetőségét.
Az NTSB közleménye kitért arra, hogy a hajtómű meghibásodása vagy sérülése esetén az okozott vibráció csökkentése érdekében működésbe lépő biztonsági funkció, a hajtómű terhelését mérséklő berendezés (LRD – load reduction device) működése során károsodás keletkezhet a hajtómű kenőanyagrendszerében, így olaj kerülhet a hajtómű forró alkatrészeire.
Ez füstképződést eredményez, amely a fedélzetet levegővel ellátó rendszeren keresztül az utastérbe vagy a pilótafülkébe juthat, attól függően, hogy mely hajtómű hibásodott meg.

Az NTSB két, 2023-ban történt esemény vizsgálata alapján fogalmazta meg az ajánlást. Az egyik esetben a Southwest Airlines Boeing 737-8-as gépének pilótafülkéje telt meg füsttel, miután a bal oldali hajtóműve egy madarat szívott be a felszállás során. A másik esetben az utastérben keletkezett füst ugyancsak egy madárütközést követően, szintén a Southwest járatán.
Az ajánlásban felhívták az üzemeltetők figyelmét arra, hogy tájékoztassák az érintett hajtóművekkel felszerelt repülőgépek személyzetét. A Boeing felülvizsgálta a pilótáknak szóló repülési kézikönyveket, amelyek részletesen tartalmazzák azokat a lépéseket, amelyeket meg kell tenniük annak megakadályozása érdekében, hogy az LRD aktiválódását követően füst kerüljön a pilótafülkébe vagy az utastérbe. Az NTSB arra is kérte az FAA-t és az EASA-t, hogy az érintett hajtóművek minden üzemeltetőjét kötelezze a CFM és a Boeing által kifejlesztett szoftvermódosítások beépítésére.