Szélesebb raktérrel, akár 180 tonnás teherbírással, fejlett aerodinamikai jellemzőkkel és orosz gyártású PD-35-ös hajtóművekkel érkezhet az orosz Elefánt.

Az orosz Központi Aerohidrodinamikai Intézet (TsAGI/CAGI) a napokban kiadott közleményében számolt be a Szlon (Elefánt) munkanevű, az Antonov An-124-esek leváltására szánt polgári áruszállító repülőgép fejlesztéséről.

A szakemberek jelenleg egy 2 méter hosszú és 1,8 méteres szárnyfesztávolságú, a leváltani kívánt An-124-eshez nagyon hasonló modellen végeznek szélcsatornás teszteket és aerodinamikai fejlesztéseket az ipari és kereskedelmi minisztérium megbízásából.

A 2019 óta már több körben és különböző repülési helyzetekben elvégzett próbák eredményei alapján megnövelték a géptörzs keresztmetszetét, annak érdekében, hogy még nagyobb terjedelmű rakományt szállíthasson, emellett a szárnyak és a törzs csatlakozásánál áramvonalasabb burkolatot alkalmaznak.

Továbbfejlesztették a hajtóművek rögzítésére használt pilonokat és gondolákat az orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-35 típusú hajtóművek fogadásához.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: TsAGI

Emellett többféle szárnyvéget (wingletet) is teszteltek a repülőgépen az optimális aerodinamikai tulajdonságok elérése érdekében.

A közlés szerint ha megvalósul, az új teherszállító típus maximális teherbírása 180 tonna lesz, amely 20 százalékkal több az An-124-esénél. Ezzel a gép 7000 kilométert repülhetne közbenső leszállás nélkül.

A tájékoztatás alapján a szélcsatornás tesztek az idén év végéig lezárulnak.

Korábban egy futurisztikus terv is napvilágot látott, erről itt írtunk bővebben:

Ruslan-utód után kutat a Volga-Dnepr