Kívül a legelső, a hetvenes évekre visszanyúló Boeing 747-esek festésmintája, belül pedig a legkorszerűbb Jumbo-technika, ez a Lufthansa retro 747-8-asa, amely mindenképp az egyik, ha nem a legnagyobb látványosság az idén hatvan éves német légitársaság flottatörténetében. Tervezetten a jubileumra készült égi nagykövet azonban sajnos nem jutott elég nagy figyelemhez, csendben érkezett meg Frankfurtba és csendben is állt szolgálatba. A Lufthansa gyásza a Germanwings katasztrófa miatt minden évfordulós ünnepséget, így a retro festésű 747-8-as bemutatkozóját is elhalasztotta.
Boeing 747, már az ezerötszázadik
Újabb Intercontinental Jumbo érkezett a Lufthansához
Nagy lelkesedést és érdeklődést váltott ki a világ repülés iránt érdeklődő közönségében, amikor február elején a Lufthansa első, az everetti festőhangárban készült fényképei kiszivárogtak, és egyértelművé vált, retro festésű lesz a légitársaság soron következő legújabb Jumbója. A D-ABYT lajstromú Boeing 747-8 Intercontinental a Lufthansa legelső, a 747-100-as, valamint 747-200-as típusait idéző festésmintát kapta és innentől már mindenki csak azt várta, mikor mutatják be hivatalosan, ünnepélyes keretek közt is a gépet, merthogy tudni lehetett, az idei 60. évforduló az, ami miatt a légitársaság ezt a „formaruhát” választotta.
Az első teljes alakos, és már kint, a szabad ég alatt készült spotter fotók február 14-én sokasodtak meg, amikor a Boeing berepülő pilótái első alkalommal a levegőbe emelték a gépet, még inkább felcsigázva az érdeklődést, különösen ami a szépszámú Jumbo rajongótábort illeti, várva az áprilisi bemutatót. A Lufthansa ugyanis a második világháború után 1955. április 1-jén kezdte meg működését, és ennek hatvanadik évfordulójára döntött úgy a légitársaság, hogy nem a jelenleg használatos Lufthansa arculatban és színekben, hanem régebbre nyúlva veszi át a legújabb 747-8-asát.
A Germanwings Barcelona-Düsseldorf közötti járatának március 24-i katasztrófája azonban mindent felülírt. A Lufthansa, mint a társaság anyacége gyászba borult, ünneplésnek helye a 160 halálos áldozatot követelő fájdalmas esemény után nem volt, így a retro festésű 747-8-as ceremoniális belépője is elmaradt. A kötelező berepülési program végeztével a Boeing Everett Delivery Center március 25-ére készítette fel átadásra a gépet, de a Lufthansa – tekintettel az előző napi eseményre – a lehető legszerényebb rendezést kérte, miután március 26-án fátyolos, ködös időben érkezett meg Frankfurtba a gép.
Aznap a Lufthansa az idei harmadik vadonatúj 747-8-asát fogadta bázisán, a teljes Intercontinental flottát tizennyolc gépre duzzasztva. A 2015-re érvényes flottafejlesztési terv szerint pedig még egy, az utolsó 747-8-assal gyarapodik a géppark, ezzel a Lufthansát a legnagyobb üzemeltetői státuszban tartva, ami utóbbiban még lehet változás, de abban semmiképp, hogy a Lufthansa 2012 júniusában elsőként állította forgalomba a legújabb generációs Jumbo utasszállító változatát. A komplett 747-es családdal közös múlt pedig egészen 1970-ig nyúlik vissza, akkor vették át a legelső Boeing óriásgépet az európai indító légitársaság címet is elnyerve.
D-ABYT végül mindenféle csinnadratta és fanfárszó nélkül a frankfurti felkészítést követően április 15-én állt szolgálatba. Aznap, amikorra eredetileg a retro 747-8-as ünneplése volt tervezve a szorgos hétköznapok vették kezdetüket. A gép az első menetrendszerű járatát New Yorkba, a Kennedy repülőtérre teljesítette, rá három napra, április 18-án pedig már Argentína fővárosában, Buenos Airesben fogadták nagy örömmel, míg az elkövetkezőkben a bengalurui, hongkongi, bostoni, chicagói, mexikóvárosi, pekingi, szöuli, tokiói, washingtoni, Los Angeles-i és São Paulo-i járaton is várható a megjelenése.
Április óta a Lufthansánál már három különleges jelzést, vagy festést viselő 747-8-as működik: A D-ABYP lajstromú, a 2014. évi labdarúgó-világbajnokság kapcsán „Fanhansa Siegerflieger” festésű, valamint a D-ABYP lajstromú „1500. Boeing 747-es” matricával ellátott, és végül, de nem utolsó sorban a retro festésű D-ABYT lajstromú gép, amely azért is különleges, mert egyetlen másik légitársaság sem bújtatott még ekkora szélestörzsű gépet múltidéző köntösbe.
Így hozta a sors: Szomorkás belépő egy fenséges gépnek. Nagy, 60. évfordulós ceremónia helyett csak csendes szolgálat, de a legfontosabb, a közönség így is ünnepli a legnagyobb retro jetet.
Modell-, és típusbemutató cikkünk a Boeing 747-es legújabb változatáról, az utasszállító 747-8-asról, amelyben végig követhető a Lufthansa és a Jumbo közös története a kezdetektől egészen az új Intercontinental megjelenéséig.
A modellbemutató pedig a Lufthansa saját rendelésű, 1:200 méretarányú 747-8I modelljének fotókkal gazdagon illusztrált, részletes leírását adja, érdekes adatokkal a típusról.