Sikerrel teljesítette első repülését a Magnix és az Aero TEC vállalat közös fejlesztésű elektromos Grand Caravan repülőgépe.

Az elektromos Grand Caravan első repülése (Fotó: Magnix)

A Cessna 208B típusából kialakított e-Caravan első repülésére az Aero TEC Moses Lake-ben található tesztközpontjában került sor.

A repülőgépet a De Havilland DHC-2 Beaver-ben már bizonyított, 750 lóerős, tisztán elektromos Magni 500 rendszer hajtja.

Harminc percig tartó repülésével az e-Caravan lett a világ legnagyobb, tisztán elektromos hajtással rendelkező kereskedelmi repülőgépe, tanúsítványának megszerzését 2021 végére várják

Az elektromos Grand Caravan jelenlegi kialakításában 160 kilométert képes megtenni 4-5 fővel a fedélzetén, de az akkumulátortechnológia fejlődésével kapacitása várhatóan 9 személyre növekszik majd később.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az elektromos meghajtás számára jelenleg egy 750 V-os, közel egy tonna tömegű lítium-ion akkumulátor csomag szolgáltatja az energiát, amelynek feltöltéséhez 30 perces repülés után 30-40 perc szükséges. Az akkumulátorok nagy tömege miatt nem megoldható a lemerült energiatárolók feltöltöttre cseréje a repülések közötti fordulóidőiben. A Magnix azonban már kísérletezik más technológiákkal, így a lítium-kén akkumulátorok és a hidrogén üzemanyagcellák felhasználásával is.