Wilie Walsh, az IAG-holding vezére azt közölte, hogy ha sikerül megszerezniük az Air Berlin-leánycég osztrák Nikit, akkor két-három éven belül a hosszú távú diszkont járatokat üzemeltető Level is megjelenhet Schwechaton. Niki Lauda azonban még mindig versenyez, a Thomas Cook-konszernnel közösen venné vissza egykori légitársaságát, és akár néhány héten belül újra a levegőbe emelné a gépeit.
A magyar utazóknak is izgalmas lehetőség lehet, ha valóra válik Willie Walsh ígérete: az IAG légitársasági holding vezetője kijelentette, hogy ha az Air Berlin felszámolásának részeként az osztrák Nikit megveszik, két-három éven belül hosszú távú diszkont járatokat is működtetének a bécsi reptéren.
A szakember az aero.de szerint egy interjúban kifejtette: tizenöt Niki-repülőgépre és a teljes személyzetre adtak ajánlatot, de középtávon harmincgépes flottát képzelnek el Bécsben.
Ennek részeként két-három éven belül bázist nyithat a tengerentúli diszkont leányvállalatuk, a Level is a schwechati reptéren.
Ez ügyben részleteket, tervezett célállomásokat nem említett Walsh. Arról azonban szólt, hogy a Niki alapvetően a Vueling részévé válna, de szerinte a márkát is megtartanák. A vadonat új A330-200-asokkal működő Level egyébként az első, barcelonai bázis után az idén Párizs-Orly repterén jelenik majd meg.
A Niki felszámolása és értékesítése, amelynek folyamata most már osztrák bíróságon is zajlik, hétfőn érhet véget. Most kell ugyanis döntenie a felszámolóknak, hogy a múlt péntekig beérkezett újabb ajánlatok közül melyiket fogadják el.
Az IAG még a múlt év legvégén nyert a németországi eljárásban, a Nikit összesen több mint harminchatmillió euróért vehették volna meg. Ám most egy fogyasztói csoport közbeavatkozása miatt Ausztriában folytatódik a felszámolás, így még nyitott a kérdés.
Az újabb körben, mint kiderült, a Ryanair is érdeklődik, de a cég egykori alapítója, Niki Lauda (közösen a Thomas Cook-konszernnel és annak leányvállalatával, a Condorral) is ajánlatot tett. Mint az aero.de másik cikkéből kiderült, Lauda az összes munkavállalót továbbfoglalkoztatná, és a német partnere, valamint a saját cégének (Lauda Motion) üzembentartói engedélyével (AOC) néhány héten belül újraindítaná a légitársaságot.